OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Låter det spännande att vara en del av Sveriges enda expertmyndighet för rättspsykiatri, rättsmedicin, rättsgenetik och rättskemi?
Rättsmedicinalverket (RMV) är en viktig aktör i rättskedjan och bidrar till ett rättssäkert samhälle. Vi finns på flera platser i landet och har cirka 500 kunniga och engagerade medarbetare, vars opartiska bedömningar på vetenskaplig grund hjälper rättsväsendet med undersökningar och bedömningar.
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en professionell miljö med hög kvalitet och möjligheter att utvecklas. Vi tycker att det är viktigt med balans mellan arbete och privatliv och våra förmåner omfattar bland annat friskvård, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.
Inom RMV finns avdelningen för rättsgenetik och rättskemi i Linköping som har hela landet som sitt upptagningsområde. På uppdrag av bland andra polis och domstol utförs rättskemiska analyser i biologiskt material såsom t ex blod och urin, samt rättsgenetiska undersökningar gällande t ex faderskap och släktärenden. Avdelningen är ackrediterad av kvalitetsorganet Swedac. På avdelningen finns samordningsenheten bestående av bl a gruppen lednings- och verksamhetsstöd som har flera olika stödfunktioner.
Ditt uppdrag
Lednings- och verksamhetsstöd består av flera olika stödfunktioner, bl a reception/växel, registratur och arkiv, ekonomiadministration och vaktmästeri. Dina arbetsuppgifter är främst med fokus på registratur och diarieföring av allmänna handlingar då du är avdelningens huvudregistrator. Arbetet innebär nära kontakt med många interna funktioner som exempelvis verksarkivarie och personuppgiftsombud. I rollen ingår också viss fakturering samt arkivering och postning. Myndighetens telefonväxel hanteras från receptionen där du också har en back-up-funktion.
Kvalifikationer
• erfarenhet av registratur och sekretessbedömning genom offentlighets- och sekretesslagen inom statlig förvaltning eller motsvarande inom annan offentlig verksamhet
Meriter
• formell utbildning eller certifiering inom registratur
• erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete
Dina erfarenheter och egenskaper
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper eftersom både externa och interna kontakter är en viktig del i arbetet. Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt med god blick för både detaljer och helhet och stimuleras av ett varierande arbete. Du arbetar bra tillsammans med andra och har lätt för att skapa goda relationer. Det är också viktigt att du kommunicerar och uttrycker dig väl i det svenska språket och löser problem på ett konstruktivt sätt med en positiv attityd. Att vara serviceinriktad och besitta en vilja och förmåga att hjälpa andra ser vi som en självklarhet i rollen.
Anställningen
Anställningen är tillsvidare på heltid med en inledande provanställning om sex månader. Placering i Linköping vid avdelningens samordningsenhet, gruppen lednings- och verksamhetsstöd. Tillträde sker efter överenskommelse. RMV tillämpar individuell lönesättning.
Kontaktuppgifter
För mer information är du välkommen att kontakta gruppchef Markus Brage, tfn 010-483 41 20. Facklig företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, för ST Nina Ringquist och för Seko Christer Johansson, vxl tfn 010-483 41 00.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan och CV märkt med d nr X20-90464 genom att klicka på knappen Ansök nedan senast 2020-10-09. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Övrigt
Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.
Vi undanber erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT- chef Stefan Lundmark
08-441 76 15
Rättsmedicinsk assistent Gustav Strömgren
08-545 421 42
HR-chef Åsa Ring
010-483 49 55
IT-chef Stefan Lundmark
010-483 49 64