OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och särskola. Vi arbetar för att alla barn och elever ska utmanas och klara sin utbildning. Hos oss får du vara med och utveckla bästa möjliga förutsättningar för lärande. Tillsammans gör vi så att Gävles barn och elever når sina mål.
Tjänsten som administratör/registrator är placerad inom verksamhetsstödet, en stödfunktion till Utbildning Gävles alla verksamheter. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla organisationen för att förbättra verksamhetsstödet och processerna med syfte att tydligare fokusera på elevernas måluppfyllelse.
ARBETSUPPGIFTER
Administration inom offentlig förvaltning. Du arbetar med diariefrågor, dataskydd och informationssäkerhet samt deltar i förändringsarbete inom verksamhetsstödet. Administrationen innefattar bland annat att tillsammans med nämndsekreterare ansvara för:
- central posthantering för Skolkontoret
- digitalt inkommande post till utbildningsnämnden
- arkiveringsfrågor
- informationssäkerhet och dataskydd
- diarieföra inkomna/upprättade handlingar till utbildningsnämnden.
I uppdraget samverkar du med andra som t.ex. systemägare, informationsägare, kommunarkivarie, IT-avdelningen samt kommunens dataskyddsombud och informationssäkerhetsombud (CISO).
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en yrkeshögskoleutbildning för administrativt arbete samt goda kunskaper i Microsoft Office programmen. Du behärskar det svenska språket obehindrat i både tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från administrativt arbete inom kommunal eller offentlig verksamhet, diarieföring, kunskap om offentlighet och sekretess samt förvaltnings- och arkivlagen. Det är även meriterande om du har kännedom om vår verksamhet samt kunskap och erfarenhet av att arbeta med dataskyddsförordningen (GDPR) och/eller informationssäkerhet.
Som person har du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du har även förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Vidare förstår du talad och skriven kommunikation väl och anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har även lätt för att anpassa dig till olika situationer, och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.