OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och
marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.
Vår verksamhet bygger på teknik i den absoluta framkanten. Vi är övertygade om att vårt sätt att arbeta flyttar gränserna för det möjliga och skapar förutsättningar för en bättre värld.
Vad du blir en del av
Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster och kamouflagesystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.
Denna tjänst är placerad i produktområde Under water. Här kommer du att få bistå affärsledning och dess medarbetare som arbetar med undervattensprodukter i form av torpeder, sensorer, AUV:er och mycket mer. Detta produktområde befinner sig i en expansiv fas med många spännande utmaningar!
Din framtida utmaning
Att arbeta som administratör/sekreterare hos oss innebär att vara ett administrativt stöd till produktområdeschefen och avdelningen. Det innefattar att stödja med korrespondens och protokoll på både svenska och engelska varför goda engelskakunskaper är ett krav. Du kommer att fungera stöd till PA-ledning (produktområdet) avseende externa kontakter via telefon och mail. Vidare ingår att ansvara för diarie – inkommande och utgående affärshandlingar. Registrera och tillse att de är sökbara och insorterade rätt. Du ansvarar för vårat närarkiv, att utföra sökningar/plocka fram gamla dokument som efterfrågas. Vidare ansvar är registrering av orderingång i IFS-system samt i excel, varför goda kunskaper i IFS samt excel efterfrågas.
Du kommer att få ta emot faktureringsanmodan och vidarebefordra till vår ekonomiavdelning. Vidare stämmer du av och kontrollerar fakturor mot Raindance månadsvis varför erfarenhet från Raindance är meriterande.
I denna tjänst ingår ockå att vara behjälplig med resebokningar som du bokar via Saab resebyrå eller i online-system, resor och hotellrum. Du hanterar också visumansökningar och granskar reseräkningar.
Den du är idag
Vi tror att du är en ansvarsfull person som både är van vid – och tycker om att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt utan att tappa fokus. Du har ett sinne för ordning och reda och gillar att ta stort ansvar. För att rivas i denna roll behöver du vara stresstålig och arbeta strukturerat även i stressade situationer. Vidare ser vi att du är en social person som tycker om att arbeta med människor.
De kompetenskrav vi har är att du har minst gymnasiekompetens, har mycket goda kunskaper i engelska, gärna affärsengelska samt flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Läs\xC2_mer_om_Saab!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595