Administratör/Servicekoordinator Göteborg/Mölnlycke

Arbetsbeskrivning

Älskar du kontakten med kunder och kollegor, har en administrativ ådra i världsklass, är en stjärna på service både över telefon och i det personliga mötet? Då kan du vara våra nya Administratör/Servicekoordinator!

Vårt erbjudande

Vi på Presto Region Väst söker en kollega för att fortsätta upprätthålla vår höga servicenivå.
I denna tjänst kommer du att jobba nära verksamheten och vara stöd till servicechefer, tekniker och våra kunder både via telefon och mail. Rätt person kan verkligen bidra till regionens lönsamhet genom att skapa en effektiv administration.
Idag är vi 3st på denna avdelning varav en skall gå på föräldraledighet.



Lite om vad du förväntas göra

- Hantera interna och externa supportärenden

- Stötta brandskyddstekniker i frågor gällande avtal och samordna uppdrag till kund

- Hantera inkommande ärenden via mail och ta emot och fördela arbetsordrar

- Ta emot samtal från kunder och koppla samtal vidare till berörd person

- Sköta tillhörande administration såsom att registrera, fakturera och kreditera arbetsordrar samt sköta registervård.

- Upprätta/ justera prislistor, serviceadresser och certifikat

- Övriga administrativa uppgifter

- Utveckla och förbättra administrativa processer



Vi söker dig som

- Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet från t ex kundtjänst där du även hanterat administrativa uppgifter.

- Har du jobbat i butik är det ett stort plus.

- Har god datorvana då du arbetar i olika IT- system samt är trygg i att kommunicera via telefon och mail.

- Är obehindrad i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete eller som servicetekniker samt om du har erfarenhet från ekonomi och fakturahantering.

Som person är du:

- Serviceinriktad med ett positivt mindset och vilja att alltid hjälpa till

- Samarbetsvillig och hjälper dina kollegor även om det inte alltid ligger på ditt bord

- Noggrann

- Självgående

- En lagspelare som vet att vi tillsammans är starka

- Flexibel



I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och motivation för tjänsten.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Visstidsanställning 12 mån med möjlighet till förlängning, provanställning tillämpas.

- Arbetstider: Vardagar mellan kl. 07:30-16:30. 40 timmar/vecka.

- Förmåner: Friskvårdsbidrag om 3000 kr per år, kollektivavtalad tjänstepension

Eftersom Presto verkar i säkerhetsbranschen kommer vi genomföra en säkerhetsprövning på slutkandidaten vilket innebär att belastningsregister, kreditprövning och drogtest ska vara utan anmärkning för att erbjudas anställning hos Presto.



Om Presto

Presto Brandsäkerhet AB är en komplett leverantör av produkter och tjänster inom brandskydd och utrymningssäkerhet med tillhörande rikstäckande service. Prestokoncernen är en företagsgrupp med huvudkontor och egen tillverkning samt centrallager i Katrineholm. Företaget startade 1959 och Presto finns idag lokalt närvarande i hela Norden genom egna dotterbolag, servicekontor och samarbetspartners och har idag ca 700 anställda men växer successivt i en spännande och utvecklande bransch.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Presto
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 26 juli 2023

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024