Administratör/support till Schenker

Administratör/support till Schenker

Arbetsbeskrivning

Till ett operativt kontor i Landvetter med full fart och stort ansvar söker vi nu en administrativ person som vill jobba i en supportfunktion. I en grupp på totalt 11 personer arbetar man tight och backar upp varandra i gruppen. Avdelningen sitter som en samordnande funktion mellan kund-produktion-account och är kanalen in – ut mellan kund och vårt företag.

Det dagliga arbetet innefattar bland annat;
- Ta emot godsaviseringar och chaufförer
- Kontakt med kund gällande diverse supportfrågor. Mycket av kundsupporten gäller orders- och produktionsfrågor
- Samordna möten både internt och med kunder
- Bokning av transporter, leveransuppföljning och tullhantering
- Fakturering (månadsvis)

Arbetstider: 8-16:30, 7-15:30 (rullande schema enligt överenskommelse i grupp)



Vem är du?
Vi söker dig som är pigg, glad och driftig med mycket energi och idéer. Du trivs med att jobba i grupp, men räds ändå inte för att jobba självständigt och ta egna initiativ.
Du ska ha en god serviceanda samt vara öppen och flexibel i ditt sätt att tänka och arbeta.

Du tycker om att jobba i snabbt tempo och ta snabba beslut. Du klarar av att ha många bollar i luften och det är även en förutsättning att du kan jobba på ett proaktivt och strukturerat sätt.
Då mycket kommunikation sker skriftligt, både internt och externt ut mot b. la kund och leverantörer, ser vi att Du har en bra kommunikativ förmåga. Flytande svenska och engelska är ett krav.

Du har även med dig nedan;
- Goda kunskaper i MS Officepaket (du arbetar aktivt i Excel, Word och även Outlook. Du behöver känna dig bekväm med att använda dessa program grundligt så som kalkyler, diagram, autosummering, tabbar, sidhuvud/sidfot osv)
- Goda kunskaper av fakturering

Meriterande ifall du även har:
- Erfarenhet av tull
- Erfarenhet av produktions- och lagerfrågor
- Erfarenhet av transortbokningar/bokningssystem samt leveransuppföljningar
- Kunskap av SAP

Stor vikt kommer dock att läggas vid att det är rätt person.

Hoppas vi ses!


Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 augusti 2022

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024