Administratör/Tillståndshandläggare

Administratör/Tillståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
I rollen som administratör/tillståndshandläggare kan vi erbjuda dig en spännande och utvecklande tjänst med varierande arbetsuppgifter och många intressanta utmaningar, som innebär samverkan med olika aktörer inom luftfartsområdet främst nationellt men även internationellt. Du kommer att ha kontakt med stora och små organisationer. Du får arbeta med professionella och kunniga kollegor som tillsammans med dig bidrar till att utveckla verksamheten.

Du kommer att arbeta med operativa och tekniska frågor rörande allmänflyget samt vara behjälplig med tillstånds-, tillsynsadministration och koordinera verksamheten mellan de operativa och de tekniska sektionerna. Ta fram och föra statistik, sköta administration i samband med handläggning/beslut av ärenden och att i anslutning till detta kontrollera att registren uppdateras. Ekonomisk uppföljning av sektionen, budget och avstämning mot inkomna fakturor samt andra administrativa göromål är också en del av funktionen. Utöver detta ska du också kunna besvara frågor, inom ditt ansvarsområde, från allmänheten och verksamhetsutövare.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• arbeta med operativa och tekniska frågor rörande allmänflyget 
• vara behjälplig med tillstånds-, tillsynsadministration och koordinera verksamheten mellan de operativa och de tekniska sektionerna
• ta fram och föra statistik
• sköta administration i samband med handläggning/beslut av ärenden och att i anslutning till detta kontrollera att registren uppdateras 
• ha ekonomisk uppföljning av sektionen
• besvara frågor, inom ditt ansvarsområde, från allmänheten och verksamhetsutövare.

Du måste ha

• minst gymnasieutbildning eller motsvarande 
• innehavare- eller varit innehavare av luftfartscertifikat UL/LAPL/PPL eller CPL-nivå 
• flygerfarenhet efter erhållet luftcertifikat 
• erfarenhet som medlem från flygklubbsverksamhet 
• aktuell, flerårig erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll med ekonomi och fakturering
• goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift
• goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift
• god datorvana och kunskap i officepaketet.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet från administrativt arbete i luftvärdighetsorganisation eller flygoperativ organisation
• erfarenhet från administrativ roll inom någon allmänflygorganisation
• erfarenhet av att arbeta med ekonomi och fakturering från UBW/Agresso 
• erfarenhet av att leda projekt.

Vi vill att du

• har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat
• har förmåga att kommunicera komplexa frågor på ett begripligt sätt
• har god initiativkraft, engagemang och samarbetsförmåga
• kan samarbeta och bidra till en positiv utveckling för en hel grupp
• kan förstå rollen som myndighetsperson och har förmågan att anpassa ditt arbetssätt efter situation
• har stor integritet och gott omdöme.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

 

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. 

Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Anders Leufgård, 010 – 495 36 93 
anders.leufgard@transportstyrelsen.se. Saco, Carola Sander och ST, Mats Anderzén nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-2929. Vi behöver din ansökan senast den 18 april 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Sjö- och luftfart

Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan.

Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024