OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss behöver vi den bästa kompetensen – även under sommaren. Vi på Transportstyrelsen får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Nu söker vi dig som vill vara vikarie i sommar och jobba hos oss på Transportstyrelsen.
Om jobbet
Sommarvikariatet omfattar arbete på tre olika enheter inom Transportstyrelsens avdelning Ekonomi, Inköpsenheten, Controllerenheten (redovisning) och Lokalförsörjningsenheten (arbetsplatsservice).
Controllerenheten består av 20 personer vilka ansvarar för myndighetens ekonomistyrning och redovisning. Det innebär bland annat att vi driver, utvecklar och samordnar myndighetens budget, verksamhetsuppföljning och rapportering. Vi ansvarar även för myndighetens avgiftssättning, leverantörsfakturahantering, och för den verksamhetsnära systemförvaltningen av Transportstyrelsens systemstöd inom ekonomi- och personalområdet. Du kommer främst att arbeta med löpande leverantörsfakturahantering samt löpande redovisningsuppgifter.
Lokalförsörjningsenheten består av 12 personer. På enheten finns sektionen för Arbetsplatsservice som ansvarar för myndighetens trygga och funktionella lokaler. De aktuella arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med människor inom och utom Transportstyrelsens organisation. Inom vår sektion så finns arbete som vaktmästare vilket innebär ett mycket rörligt och flexibelt arbete. Du kommer tillsammans med andra inom Lokalförsörjningsenheten arbeta med intern service.
Inköpsenheten består idag av 13 medarbetare; upphandlare, inköpare, strateg, och chef, som i nära samarbete med kollegor i övriga verksamheten genomför affärsmässigt bra inköp. I din roll som administratör kommer du att stötta i de inköp som genomförs på myndigheten. Arbetsuppgifterna kan bland annat bestå av att genomföra inköp, avtalsförvaltning samt andra förekommande arbetsuppgifter inom området.
Arbetstider 08.00-16.30 med möjlighet till uttag av flextid när verksamheten tillåter.
Enheterna är lokaliserad till vårt huvudkontor i Norrköping.
Det här är en spännande tjänst på Ekonomiavdelningen, där du får möjlighet att prova på flera olika
arbetsuppgifter inom vår avdelning på Transportstyrelsen.
Tyngdpunkten i denna tjänst är en administrativ tjänst med vaktmästaruppgifter.
Du kommer att
• arbeta med vår leverantörsfakturahantering och hantera löpande redovisningsuppgifter
• hantera post och pakettjänster till våra interna och externa kunder
• åtgärda inkommande felanmälningar som uppkommer internt i fastigheten
• ta emot varor som skickats till oss
• bistå vid och genomföra operativt inköpsarbete för Transportstyrelsens olika verksamheter
• arbeta med löpande avtalsförvaltning.
Du måste
• ha slutfört en fullständig gymnasieutbildning samt fyllt 18 år senast vid anställningens början
• ha goda kunskaper i Microsoft Office med inriktning Outlook, Excel och Word
• kunna utrycka dig väl i svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har
• eftergymnasialutbildning med inriktning ekonomi eller inköp
• erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra och redovisning
• erfarenhet av arbete i ekonomisystemet UBW
• erfarenhet av inköpsarbete (köpsidan) inom offentlig sektor
• arbetat på Transportstyrelsen tidigare med liknande arbetsuppgifter.
• arbetat med intern service inom offentlig förvaltning.
Vi vill att du är
• servicefokuserad - du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du ska ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar
• självgående - du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar systematiskt
• samarbetsorienterad - du anpassar dig och hittar win-win-lösningar med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet
• flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändring.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningarna är semestervikariat helt eller delvis under perioden juni till augusti 2022, med möjlighet till förlängning och med möjlighet till extrajobb, intermittent anställning, under 2022 och våren 2023. Placeringsort är Norrköping.
Du är välkommen att kontakta
Sektionschef Arbetsplatsservice Helena Törebrand, helena.torebrand@transportstyrelsen.se
Tf Sektionschef Redovisning Madeleine Jacobsen Möller, Madeleine.JacobsenMoller@transportstyrelsen.se
Saco, Thomas Häggblad och ST, Cecilia Yttergren, Jannike Jansson nås via växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 22 februari 2022 märkt med referensnummer TSG 2022-941 för ansökan till Norrköping . Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 2000.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om avdelning Ekonomi
Avdelning Ekonomi stöder alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och arbetsplatsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Örebro och Kista och har ca 50 medarbetare.