OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastigo är arbetsgivarorganisationen för företag i fastighetsbranschen. Med cirka 900 medlemsföretag som har drygt 25 000 anställda är vi fastighetsbranschens ledande arbetsgivarorganisation. Fastigo sluter kollektivavtal och bevakar medlemmarnas intressen i avtalsrörelser. Vi förhandlar lokalt och centralt och erbjuder råd och stöd till våra medlemmar i arbetsgivarfrågor. Välkommen att läsa mer om oss på här.
Ditt uppdrag:
Som Administratör/Verksamhetsutvecklare på Fastigo har du en bred roll med fokus på att ge god service och att utveckla processer och erbjudanden till våra medlemsföretag. Du blir en del av Förhandlingsenheten som har i uppgift är att ge service till Fastigos medlemsföretag på olika sätt. Servicen består bland annat av att genomföra kollektivavtalsförhandlingar, ge råd och information i arbetsgivarfrågor, stötta företagen i förhandlingar och hålla utbildningar i arbetsrätt. Inom enheten bedrivs även statistiskt arbete, främst inom löneområdet.
I rollen som Administratör/Verksamhetsutvecklare blir du en central del av Förhandlingsenheten vad gäller utvecklingen av vår medlemsservice. Du är sammanhållande i vårt erbjudande som arbetsgivarorganisation och de tjänster vi tillhandahåller, däribland utvecklingen av digital information. I uppdraget ingår att arbeta med utformning av arbetsrättslig information och vägledning i Fastigos digitala arbetsgivarguide samt hantera utskick av nyhetsbrev till våra medlemsföretag. Du har även hand om kursadministrationen och ger löpande administrativt stöd åt enheten och dess medarbetare. Du rapporterar till Förhandlingschefen och har i rollen mycket samarbeten med dina kollegor.
Din profil:
Vi söker dig som har relevant utbildningsbakgrund och erfarenhet av administrativt arbete med fokus på utvecklingsfrågor. Du är van att kommunicera i olika kanaler och det är en fördel om du har vana av att arbeta med olika program/programvaror och gillar att lära dig nytt inom det digitala området. I arbetet kommer du bland annat att använda Office 365, Wordpress, Sharepoint, Indesign och SugarMarket. Det är positivt om du har erfarenhet från en partsorganisation sedan tidigare. För att lyckas i rollen behöver du:
• Vara bidragande till sammanhållningen inom Förhandlingsenheten och Fastigo som helhet.
• Ha en naturlig fallenhet för att självständigt driva projekt och processer framåt.
• Ha en hög serviceförmåga, vara noggrann och administrativt skicklig.
• Ha en god kommunikativ förmåga, lätt för att ta till dig information och presentera den på ett tydligt sätt.
• Kunna växla mellan strategiskt och operativt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som gör att du ska trivas hos oss och vi med dig.
Vi erbjuder dig:
I denna roll får du stort utrymme att bidra till utvecklingen av Fastigos verksamhet och erbjudande. På Fastigo drivs vi av en platt och välkomnande kultur där varje medarbetare får äga och driva sina frågor. Vi visar en hög grad av engagemang och tillit till våra medarbetare och vill gärna arbeta med dig som vill bidra med ditt engagemang tillbaka till vår verksamhet. Fastigo rankas av sina medarbetare som en väldigt bra arbetsplats och har återkommande gånger certifierats som en utmärkt arbetsplats via Great Place to Work. Din framtida arbetsplats kommer fr o m februari 2023 finnas i Katarinahuset vid Slussen i Stockholm, med vacker utsikt över vattnet. Vi erbjuder givetvis möjlighet att arbeta på distans men utifrån uppdragets karaktär ser vi gärna att du vill arbeta på kontoret större delen av din arbetstid. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan:
Känns detta som en roll för dig? I så fall ser vi fram emot att du registrerar CV och motivationsbrev via signerarekrytering.se, som vi samarbetar med i denna rekrytering. Sista ansökningsdag är den 10 januari, men vänta inte med att skicka in din ansökan eftersom urval och intervjuer sker löpande. Eventuella frågor besvaras gärna av Signeras konsulter Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90 eller Priscilla Paulin, tel. 070-456 63 65.