Adminitratör

Adminitratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad administratör som är van vid att ta för dig på ett ödmjukt sätt? Har du ett eget driv av att hitta både nya arbetsuppgifter och lösningar samt trivs på ett företag som befinner sig i en expansiv tillväxtfas och ständig förändring i en bransch som har goda framtidsutsikter? Då kan detta vara ditt nästa jobb!


Arbetsuppgifterna tar utgångspunkt i att hantera och behandla olika ärenden administrativt. Det är din uppgift att hålla struktur, ordning och reda och att administrativt ansvara för vissa delar av den löpande verksamheten. Du har dagliga kontakter med både montörer, planerare och chefer.  Det dagliga arbetet består bla av att:


Kontrollera att checklistor och egenkontroller fyllts i korrekt
 Ansvar för att fordonsparken  (säkerställa och i annat fall boka service, däckbyte, mm.)
 Administrera olika ärenden i affärssystem
 Strukturera och uppdatera olika moduler så som utbildningsmatris, status bilflotta, certifikat och abonnemang
 Inventera och hålla koll på lagerstatus mm.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer över tid att förändras i takt med att företaget expanderar, och baserat på det finns det goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. 


För att trivas i rollen bör du vara en person med trygghet i din egen kompetens där du i tidigare arbeten haft liknande roller eller arbetat i liknande sammanhang. Det är också viktigt att du förstår och trivs i att vara länken för att montörer, planerare och chefer ska kunna utföra sitt arbete. 


Tjänsten är på heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Du rapporterar direkt till regioncheferna för syd och väst.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se senast 2023-02-26. Vi gör löpande urval och har för avsikt att tillsätta tjänsten snarast, varför tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta sofie.berg@randstad.se Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Som administratör jobbar du med hantering och behandling av företagets olika ärenden. Det är din uppgift att hålla struktur, ordning och reda och att administrativt ansvara för vissa delar av den löpande verksamheten. Du har dagliga kontakter med både montörer, planerare och chefer och ansvarar administrativt för vissa områden som tex:


Kontrollera att checklistor & egenkontroller fylls i, observationer samt åtgärder
Kommunicera behov av inköp, upphandling och inköp
Fordonspark inkl släp (däck, service, besiktning, städning) för specificerade fordon. Ansvar för tankkort & avfallskort mm
Onboarding (intruducera och leda nyanställda) 
Daglig kontakt & avstämning för status med installationsteam samt elektriker
Assistera Controller vid ekonomisk uppföljning av utfört arbete samt fakturering i Fort Nox
Delaktig i systematiskt förbättringsarbete så som EBS 
Uppdatera mätetal i Dashboard.
Strukturering av företagsrelaterade åtagande så som utbildningsmatris, status bilflotta, certifikat och abonnemang
Inventera och hålla koll på lagerstatus mm


Kvalifikationer


Gymnasieutbildning
God IT- och systemförståelse
 Serviceorienterad
 Förmåga att arbeta strukturerat med god dokumentationsförmåga
 Erfarenhet av självständigt arbete
 Positiv inställning med intresse för ny teknik, ordning och reda samt processer
 God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska
 B-körkort

 
 Det är meriterande om du har:
 Erfarenhet av projektplanering
 Teknisk förståelse för installationsmoment
 Erfarenhet av fakturering 


Erfarenhet
Tidigare erfarenhet av liknande arbete krävs.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024