OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administrativ stjärna med känsla för service och koordinering?
Attention söker nu en administrativ koordinator som vill ta ansvar över kansliets administrativa rutiner i stort och smått. I detta uppdrag spelar du en viktig roll i organisationens dagliga arbete. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid under ett år med önskad start i december 2023. Eftersom vår administrativa funktion är under utveckling finns det goda chanser till förlängning när vikariatet är avslutat.
Om tjänsten
Som administrativ koordinator har du ett övergripande kontorsansvar och är en naturlig koordinator och problemlösare gentemot dina kollegor. Rollen är bred och du förväntas agera administrativt stöd utifrån kansliets behov. Arbetsuppgifterna består exempelvis av att ansvara för kansliets digitala verktyg, posthantering, beställa kontorsmaterial, hantering av medlemsregister och handläggning av insamlingsgåvor. Vidare är du, via telefon och mail, den naturliga kontaktvägen in för befintliga och nya medlemmar, gåvogivare och andra intressenter. I uppdraget ingår det även att se över befintliga administrativa rutiner i syfte att utveckla interna arbetssätt.
Du rapporterar till den biträdande kanslichefen och jobbar tätt med hela kansliet som i dagsläget består av 15 medarbetare. Attention håller till på kontorshotellet The Park på Södermalm, nära både tunnelbana och pendeltåg.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande administrativ roll som inneburit ett koordinerande ansvar. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och vet hur man utvecklar administrativa rutiner. Vidare har du gedigen systemvana, erfarenhet av att arbeta i Officepaketet och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska. Har du tidigare arbetat inom ideell sektor, administrerat i ett medlemssystem eller handlagt insamlingsgåvor ser vi det som starkt meriterande. Vi ser även gärna att du är bekväm med att lösa IT-uppgifter.
För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara serviceinriktad, strukturerad och har förmågan att jobba självständigt. Vi ser framför oss att du kan göra rätt prioriteringar bland många arbetsuppgifter och är prestigelös i ditt arbetsutövande. Du trivs i en social roll och bygger naturligt relationer i ditt arbetsutövande. Självklart delar du Attentions värderingar.
Attention som arbetsplats
Hos oss bidrar du till att skapa en bättre värld för personer med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning samt att denna målgrupp får det stöd de behöver. Vi erbjuder dig stor frihet under ansvar inom en organisation med snabba beslutsvägar som just nu befinner sig i en tillväxtfas. Vår arbetsplats genomsyras av engagemang där vi värdesätter samarbete, inkludering och gemenskap.
Ansökningsinformation
I denna rekrytering samarbetar vi med Signera Rekrytering. Du visar ditt intresse via signerarekrytering.se där du bifogar CV och ett motivationsbrev om varför du ska bli Attentions nya administrativa förbundskoordinator. Vi tar helst emot din ansökan så snart som möjligt, men allra senast den 24ea oktober. Eventuella frågor besvaras gärna av Signeras konsulter Anna Hultkrantz, tel. 073-834 33 20 eller Malin Östman, tel. 076-339 98 45.
Tjänsten är ett ettårigt föräldravikariat på heltid, med chans till förlängning.
Om Attention
Riksförbundet Attention är en intresseorganisation för personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) som adhd, autismspektrumtillstånd (AST), språkstörning och Tourettes syndrom. Vi arbetar för att personer med NPF ska bli bemötta med respekt och få det stöd de behöver i skolan, på arbetsmarknaden och på fritiden. Vi arbetar också för att anhöriga ska få ökat inflytande och avlastning. I dagsläget har vi 15000 medlemmar utspridda på 56 lokalföreningar ute i landet. Läs gärna mer på attention.se.