Adminstratör med erfarenhet av vården, Kirurgiska kliniken Linköping

Arbetsbeskrivning

Kirurgiska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping är en del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård i Östergötland. Verksamheten är indelad i huvudsektionerna; kolorektal-, övre abdominell-, bröst- och endokrinsektionerna, sektionen för akut- och traumakirurgi samt barnsektionen. Kirurgiska kliniken ansvarar för patienter från såväl Östergötland som från den sydöstra sjukvårdsregionen samt patienter från övriga landet. Vid kliniken bedrivs slutenvård på avdelning med vårdplatser för akut- och planerad vård samt öppenvård på mottagning.

Vår målsättning är att på ett patientsäkert och med hög kvalité vårda patienter som har behov av kirurgisk diagnostik och behandling. Vi vill även skapa en god arbetsmiljö för alla medarbetare för att utveckla ett gott samarbete, kreativitet och professionalism. Kliniken bedriver ett ständigt förbättringsarbete där patientens process och delaktighet är i centrum.

Arbetsuppgifter
Vi söker en administratör/kanslist som ska stötta vårdadministratör och läkarsekreterare till Kirurgiska klinikens sekretariat. Du kommer att ingå i ett sekretariat om 12 läkarsekreterare/vårdadministratörer och en enhetschef. Som kanslist hos oss arbetar du med att hjälpa till administrativt med bland annat hantering/bevakning av remisser, posthantering och scanning.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är van att arbeta administrativt och drivs av att ge service till andra. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av vården till exempel som undersköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic och andra relevanta IT-system för Region Östergötland.

Personliga egenskaper
Vi arbetar teambaserat och det är därför viktigt att du som person har förmågan att arbeta bra med andra människor, är tydlig i ditt sätt att kommunicera samtidigt som du kan vara lyhörd. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet, att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och att du självständigt kan prioritera och organisera ditt arbete. Vidare ser vi att du har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter i förändring och har förmågan att anpassa dig efter ändrade omständigheter.

Anställning och information
Det här är ett vikariat på 6 månader till att börja med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av: Enhetschef Eleonor Svensson, 010-103 35 45, Eleonor.Svensson@regionostergotland.se

Fackliga företrädare för Vision är Anders Paulsson, 010-103 35 33 Anders.P.Paulsson@regionostergotland.se, Mikaela Petersson, 010-103 36 19, Mikaela.Petersson@regionostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 14 november 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.


Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 november 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024