OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Du blir en spindel i nätet och din arbetstid kommer fördelas mellan AQ Components och AQ Wiring Systems i Mjällom. Arbetsuppgifterna kan variera från att supporta produktionschef och VD till att ta ansvar för onboarding av ny personal.
Du ser till att alla nyanställda har allt de behöver för att kunna utföra sina arbetsuppgifter såsom arbetskläder, datorer, mobiler, mjukvaror, klädskåp mm.
Arbetsuppgifterna går både mot HR och mot produktion så du måste gilla att det händer olika saker hela dagarna då uppgifterna är till stor del händelsestyrda.
Om dig
Du gillar struktur, ordning och reda. Klarar av att hantera många olika uppgifter samtidigt och inte bli stressad över detta.
Du måste behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du jobbat i något affärssystem och då helst i Monitor.
Om AQ Components Mjällom AB & AQ Wiring Systems AB
AQ Group är en global tillverkare av komponenter och system till krävande industrikunder.
Vår värdegrund baseras på följande: Kunden i fokus, enkelhet, entreprenörsanda, mod och respekt och slutligen kostnadseffektivitet.
Verksamheten är uppdelad i segmenten System och Komponent. Inom segment System ingår våra affärsområden Elskåp och Systemprodukter. Inom segmentet Komponent ingår våra affärsområden Formsprutning, Induktiva komponenter, Kablage samt Plåtbearbetning.
AQ Group har sedan starten 1994 visat en stadig snabb tillväxt med god lönsamhet. Koncernen har totalt ca 6500 anställda, varav ca 85% i tillväxtländer utanför Sverige. Årsomsättningen uppgick 2021 till 5,5 miljarder SEK. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudmarknad.
Läs mer om AQ Components Mjällom (https://www.aqgroup.com/sv/ComponentsMjallom) och AQ Wiring Systems (https://www.aqgroup.com/sv/wiringsystemsmjallom) på hemsidan.
Om anställningen
Anställningen sker inledningsvis genom LETA Consulting AB som erbjuder marknadsmässiga villkor. För rätt person är möjligheterna stora att AQ tar över anställningen framöver.
Tjänsten är på heltid, helt ny och kan starta omgående. Startdatum enligt överenskommelse.
Låter allt ovan spännande? Skicka in din ansökan omgående!
Du söker tjänsten som administratör via länken i anslutning till annonsen. Vi vill att du skickar in din ansökan snarast. Intervjuer sker löpande. Tester kan komma att ingå i processen. Rekryteringsprocessen avslutas när vi hittat vår kandidat.
Har du frågor och funderingar kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, via mail info@awrekrytering.se (mailto:mailto:info@awrekrytering.se) eller via mobil 070-28 28 414.
Välkommen med din ansökan!