Adminstratör/kommunikatör till vår kyrkogårdförvaltning

Adminstratör/kommunikatör till vår kyrkogårdförvaltning

Arbetsbeskrivning

Administratör/kommunikatör 100 %
Helsingborgs Kyrkogårdsförvaltning ansvarar för drift och skötsel av åtta begravningsplatser, samt för all verksamhet inom begravningskapell och krematorium i Helsingborgs Pastorat. Vi är ca 80 medarbetare som gemensamt arbetar för att ge allmänheten ett positivt och kunnigt bemötande. Vill du bli en del av kyrkogårdsförvaltningen och tillsammans med våra kompetenta medarbetare arbeta med administrationen kring våra gröna begravnings- och kulturmiljöer?

På kyrkogårdsförvaltningens kontor är vi 9 medarbetare som arbetar både självständigt och tillsammans i lag. Vi finns belägna i norra Helsingborg i natursköna omgivningar intill Pålsjö skog och här arbetar vi en trivsam och öppen miljö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Handha kommunikationsfrågor på kyrkogårdsförvaltningen.

- Producera information och publicera i interna och externa kommunikationskanaler.

- Ta fram kommunikationsunderlag till kyrkogårdsförvaltningen.

- Projektledning inom det administrativa området.

- Utföra begravningsverksamhetens kontinuerliga arkivvård.

- Administration och handläggning av gravvårdsansökningar.

- Ingå i den administrativa gruppen som arbetar med bland annat bokning, reception, växel, diariehantering, arkivvård, fakturering samt begravningsadministration.

Kvalifikationskrav
- Vi söker dig som lägst har gymnasieutbildning.

- Minst tre års erfarenhet från liknande tjänst.

- Goda kunskaper om begravningsverksamheten och Svenska kyrkan.

- God erfarenhet av att arbeta i Office-paketet och t.ex. Aveny.

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

- Meriterande är erfarenhet av digitala publiceringsverktyg och erfarenhet av program som Photoshop och InDesign.

 

Välkommen med din ansökan senast den 7 juni 2020.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Vid frågor kontakta HR-avdelningen:

Claes Helgesson, HR-chef, 042 - 18 91 52

Andrea Arcos Olsson, HR-konsult, 042 - 18 90 39

Fackliga företrädare:

Christer Chalmenborg, Vision, 042 – 18 91 91

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska kyrkan Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024