Adolf Lindgrens stiftelse söker ekonom/administratör

Adolf Lindgrens stiftelse söker ekonom/administratör

Arbetsbeskrivning

Adolf Lindgrens Stiftelse har funnits sedan 1938 och delar ut delar ut stipendier och bidrag i Örebro Län. Stiftelsen har 4 olika ändamål; jordbrukare, behövande, studerande och allmännyttig verksamhet. Vi förvaltar också Per Erikssons stiftelse som delar ut bidrag till studerande och behövande i västmanlandsdelen av Örebro Län.
Stiftelsen äger en fastighet i centrala Örebro. Centralpalatset, som den kallas, byggdes 1913 av Adolf Lindgren och är idag klassad som ett byggnadsminne. Centralpalatset består av 60 lägenheter och 23 lokaler som förvaltas av stiftelsen. Här har stiftelsen sitt kontor.
Vår uppskattade medarbetare Josefine har nu valt att sluta för att flytta utomlands och vi söker hennes efterträdare.
Vår arbetsplats kännetecknas av arbetsglädje, hög servicenivå, flexibilitet och målfokus. Stiftelsen gör mycket gott för invånarna i Örebro län och vi som anställda har det mycket ansvarsfulla uppdraget att förvalta stiftelsen och Centralpalatset vidare in i 2000-talet allt i enlighet med Adolf Lindgrens testamente.
Vi är en liten organisation på 4 personer som tillsammans hjälps åt med det som ska utföras. Dina främsta uppgifter kommer att vara inom ekonomi, hantering av ansökningsprocesser samt marknadsföring. Men du ska även kunna hjälpa till med andra förekommande arbetsuppgifter som hyresgästadministration, förbereda och delta i styrelsemöten, utredningar samt utvecklingsarbete. Vi söker dig som gillar att ha varierade arbetsdagar och kan dyka in där det behövs för att hjälpa dina kollegor. Dina arbetsuppgifter kan anpassas efter din kompetens men också vilja att lära sig nya saker. Du kommer att ges möjlighet att delta i olika nätverk inom Örebro Län för att marknadsföra stiftelse och skapa kontakter så du behöver gilla att träffa nya människor.
Vi ser helst att du är en erfaren ekonom som självständigt kan sköta allt ekonomiarbete inkl. bokslut och deklaration. Har du erfarenhet av K3 redovisningsregelverk är det ett stort plus eftersom ett av dina första projekt kommer att vara att hantera komponentredovisning och övergång från K2 till K3.
Är du rätt person för oss så kan vi erbjuda dig ett omväxlande jobb med möjligheter till utveckling inom våra olika områden som är stiftelseförvaltning och fastighetsförvaltning.
Hos oss fungerar det bäst att arbeta på plats på kontoret eftersom vi behöver finnas tillgängliga för personer som bor eller arbetar i byggnaden. Behöver du vara ledig eller arbeta hemifrån någon dag så är vi flexibla och löser det i samråd.
Personliga egenskaper och erfarenhet
Genomförd minst 3-årig Högskoleutbildning inom ekonomi alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Minst tre års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunikation och media. Det är också meriterande om du har arbetat administrativt inom fastighetsförvaltning eller i en bidragsutdelande stiftelse.
Vi förutsätter att du har en god datorvana och lätt kan sätta dig in i olika system och digitala funktioner.
För att lyckas i denna roll behöver du vara noggrann, flexibel, lösningsorienterad och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är en lagspelare som gillar att samarbeta i ett team. Vi har mycket olika kontakter i vårt jobb så det är viktigt att du är social och gillar människor och service. Du behöver ha en god förmåga att kunna kommunicera i skrift. Att vilja utveckla dig själv och den organisation du arbetar för ser du som naturligt.
Villkor
Tjänsten är tillsvidareanställning på 100 %. Provanställning tillämpas.
Tillträde snarast enligt överenskommelse
Arbetstider kl. 07.30-16.30 med möjlighet till flextid.
Månadslön
Ansökan
För mer information om tjänsten kontakta VD Jenny Ågren, tel. 019-104062 eller jenny@adolflindgren.se.
Ansökan med CV och personligt brev sänds med e-post till: jenny@adolflindgren.se. Obs vi kan inte ta emot ansökningar på annat sätt.
Sista ansökningsdatum är den 3 Juli 2024. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas tidigare så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindgren Stiftelse, Adolf Örebro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2024
  • Ansök senast: 3 juli 2024

Postadress

Olaigatan 17 A 1TR
Örebro, 70361

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024