OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Adolfsbergsskolan startade i augusti 2018 i Mariehäll/Bromma.
Läsåret 2021/2022 räknar vi med ca 260 elever fördelat på förskoleklass upp till årskurs 3. Skolan kommer att växa med en årskurs per läsår. Vi har bedrivit vår verksamhet de första tre läsåren i kontorslokaler på bl.a. Gårdsfogdevägen. Vi hoppas flytta in i våra nya lokaler bestående av paviljonger och ett idrottstält under våren 2022.
På Adolfsbergsskolan arbetar engagerad och driven personal. Vi tycker om att kunna påverka den pedagogiska inriktningen och få vara med att skapa framtidens skola. Vi som arbetar här är flexibla och kreativa för att kunna möta de utmaningar som en nystartad skola för med sig.
Arbetsbeskrivning
Vår skola deltar från HT 2021 i ett flera år långt forskningsprojekt tillsammans med Stockholms universitet och Center of Neurodevelopmental Disorders at Karolinska Institutet (KIND). Forskningsprojektet handlar om ett verktyg APERS, ett instrument för att utveckla lärmiljö och undervisning för elever med autism och andra diagnoser inom NPF. I denna tjänst som specialpedagog/speciallärare ingår det att till 30% arbeta som coach i detta forskningsprojekt. Som coach får du en inledande utbildning och sedan fortlöpande handledning under hela forskningsprojekttiden.
Övrig tid arbetar du som specialpedagog/speciallärare med allt vad det innebär. Du medverkar till en positiv och utvecklande miljö i nära samarbeta med övrig pedagogisk personal. Uppdraget innebär även att kollegialt bidra med din kompetens i skolan elevhälsoteam. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att utforma en god studiemiljö för skolans elever.
I tjänsten ingår även samverkan och kontakt med vårdnadshavare, dokumentation och ett nära samarbeta med skolans pedagogiska personal och skolledning.
Kvalifikationer
Du är utbildad specialpedagog, har examen och lärarlegitimation. Det är ett krav att du har erfarenhet från yrket. Du har erfarenhet att upprätta åtgärdsprogram, skriva pedagogiska utredningar, verksamhetsstödsansökningar och kompetens kring screening och tester i arbetat med anpassningar och särskilt stöd. Du har en stark drivkraft att hålla utvecklingen av den pedagogiska miljön levande.
Du ska ha ett stort intresse av att arbeta med lärmiljön som den tredje pedagogen, det är en stor del vad APERS-projektet innebär.
Som person är du engagerad, flexibel och ansvarstagande. Ditt fokus på eleverna är tydligt och du har en positiv attityd till ditt arbete och skolan. Du samverkar med elever, kollegor och vårdnadshavare på ett lyhört sätt. Du är stabil och har förmåga att fokusera på rätt saker. Det är meriterande om du har varit med och byggt upp liknande verksamhet tidigare.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.