Adtechnology Lead

Arbetsbeskrivning

NTM-koncernen är ägare till prenumererade morgontidningar, gratistidningar, TV-stationer, radiokanaler, digitala medier, eventbolag, distributionsbolag och tryckerier. Koncernen är verksam, förutom i Östergötland, även i Uppland, Norrbotten och på Gotland. Mer information om NTM AB hittar du på koncernens hemsida ntm.eu.


Mål och syfte med rollen
Rollen har till syfte att säkerställa NTM digitala annons utveckling och ad-tech mognadsgrad och med tydligt ledarskap driva detta arbete framåt tillsammans med våra systemutvecklare. Som Adtechnology Lead kommer du leda och driva interna projekt som har till avsikt att utveckla system, processer och affärsmodeller som stöttar digitala annonsaffären. Du kommer att vara en central del av vårt team av systemutvecklare och programmatic specialister, och jobba både operativt och taktiskt.

Rollen kommer att utgå ifrån något av våra kontor.

Roll och ansvarsområden
NTM befinner sig i mitten av ett omfattande utvecklingsarbete för att förbättra våra
digitala tjänster och produkterbjudande, en spännande resa som innebär flera stora
systemskiften och områdesatsningar. Nu söker vi en Adtechnology Lead som vill fortsätta
resan tillsammans med oss. Som Adtechnology Lead inom Adtechnology avdelningen
arbetar du med tekniken bakom våra digitala plattformar och bidrar till att driva den
digitala affären framåt. Avdelningens uppdrag är att tekniskt säkerställa flödet av vår
digitala annonsaffär, vilket innefattar förvaltning och optimering av digitala
annonsplattformar, samt utveckling av annonslösningar och integrationer mot andra
beroende system. Du förstärker vår säljorganisation med teknikkunskap och ett
metodiskt och lösningsfokuserad arbetssätt.
Du kommer att tillhöra Adtechnology Team och du rapporterar till Adtechnology Manager.

Som Adtechnology Lead jobbar man med följande arbetsuppgifter:
Genomföra den tekniska visionen för annonsering ihop med avdelningens chef.Säkerställa att avdelnings uppdrag följs och leder till de uppsatta KPI:er.Vara ansiktet utåt för teamet och kunna föra tekniska diskussioner, och vara den som andra stakeholders vänder sig till i första hand.Aktivt driva och planera utvärderingar, implementeringar och optimering av annons och data teknik platform.Planera och driva arbetet kopplat till lansering av nya annonshanteringsstrukturer och optimering av befintlig.Planera och kvalitetsäkra AdTech-plattformars implementation på våra domäner och appar (adserver, DMP, SSP, kreativa lösningar, etc) tillsammans med våra systemutvecklare.Tillsammans med stakeholders från verksamheten prioritera krav och buggar för för våra systemutvecklare, baserat på värdet för verksamheten i förhållande till utvecklingsinsatsen.Vara initiativtagare i adtech-relaterade projekt, genomföra analyser och utvärdera.Stötta annonsaffären med teknisk vägledning och avancerad support och felsökningHa kontakt med samarbetspartners och leverantörer för den digitala affären för att säkerställa och utveckla vår tekniska set-up.Planera och tillsammans med våra systemutvecklare säkerställa att vår kommersiella teknik set-up på våra siter fungerar optimal.Du kravställer mot andra avdelningar.
Team man samarbeter med:
Du kommer att samarbeta med adoperations, analytics, produkt, lokala och riks säljteams samt Innovation utvecklare för att säkerställa utmärkt leverans och upplägg för vår digitala annonsaffär.

Kvalifikations- och utbildningskrav
Teknisk förståelse för AdTech-branschen och teknologier.Erfarenhet av att hantera storskaliga implementeringar av AdTech-lösningar.2+ års erfarenhet av konsultation och/eller implementering av lösningar som utnyttjar en kombination av AdTech-lösningar och kundstrategi.Erfarenhet av plattformar så som Google Display & Video 360, Adform och Xandr m.fl.Meriterande om du har arbetat med programmatisk handel.
Kompetenser som prioriteras

Brinner för att skapa affärsnytta i kombination med en modern och hållbar teknikstack.Ett pedagogiskt sinne som hjälper dig att förklara fördelarna med tekniska lösningar, även för kollegor med begränsad teknisk erfarenhet.Du kan “visa vägen” till bästa praxis tillsammans med våra utvecklare.Är självgående, en problemlösare och att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och söker effektivisering och förbättring inom ditt arbetsområd.Du gillar att både lära av andra och dela med dig av din erfarenhet.Trivas med att vara teamets go-to-person.Analytisk förmåga och sinne för struktur.
Ansökan görs via knappen nedan.

Välkommen med din annons!

Som Adtechnology Lead inom Adtechnology avdelningenarbetar du med tekniken bakom våra digitala plattformar och bidrar till att driva dendigitala affären framåt. Avdelningens uppdrag är att tekniskt säkerställa flödet av vårdigitala annonsaffär.

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Andersson

Ulla Kärrman
075-245 61 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NTM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2022

Besöksadress

Stohagsgatan 2 60228 Norrköping
None

Postadress

Stohagsgatan 2
Norrköping, 60228

Liknande jobb


25 november 2024

Portfolio Manager VCE

Portfolio Manager VCE

25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024