Advisor till DHL

Advisor till DHL

Arbetsbeskrivning

Är du självgående och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter? Trivs du med kontorsarbete där service och support är största fokus? Är du tillgänglig omgående och intresserad av att arbeta på det framgångsrika företaget DHL i Växjö? Då kan vi ha uppdraget för dig!

Om DHL
DHLs uppdrag är att vara Logistikföretaget för världen. DHL är marknadsledande inom logistikbranschen globalt. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster.

DHL finns i över 200 länder och territorier över hela världen. Med en arbetsstyrka på mer än 350 000 anställda, tillhandahåller DHL lösningar för ett nästan oändligt antal logistikbehov.

DHL vill förena människor och förbättra deras liv. Dem gör det genom att vara kompromisslöst kundfokuserade och leverera spetskompetens dag ut och dag in.

Om tjänsten
Som Advisor på DHL sitter du i kontorslandskap med kollegor som tillsammans gör sitt bästa för att lösa och hantera ärenden och frågor som uppkommer under dagen. Du får en utvecklande och spännande roll i DHLs Second Line-Team, där du arbetar aktivt med att tillhandahålla bästa service och återkoppling till kunder och kollegor vid pågående godssökningar.

Rollen innebär mycket kundkontakt via mail och telefon men också ett viktigt arbete nära övriga funktioner inom Kundservice samt DHL Freight i stort. Arbetet sker under dagtid 08.00-16.45

I din roll som Advisor kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Ärendehantering
- Utgående samtal
- Mailkontakt och godssökningar

Om dig
Vi letar efter dig som är självgående och snabbt lär dig nya affärssystem. Du behöver kunna ta emot information på ett ödmjukt men ifrågasättande vis och samtidigt visa empati. I din roll som Advisor krävs det att du är initiativtagande och klarar kommunicera på olika sätt med kunder gällande logistik. Du strävar alltid efter att leverera en god service och göra din kund nöjd på ett effektivt och förenklat sätt. Vi vill se att du är positiv och engagerad i ditt arbete.

Vi söker någon som vill jobba administrativt med dator som främsta verktyg och omgående kan börja en heltidstjänst. Det är meriterande om du tidigare arbetat med logistik, service, support eller kundtjänst. 

Viktigt för tjänsten är:
- Kommunikativ och behärskar svenska och engelska i tal och skrift utan problem
- Kundfokuserad samt vill bidra med hög servicekänsla gentemot kunder och kollegor
- Naturligt kontaktskapande, nyfiken och positiv
- Trivs med att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt
- God datavana

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Advisor är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget sträcker sig till augusti men för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till fortsatt anställning eller övertag av kund! Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående, rekryteringsarbetet sker direkt löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Om du är en av dem som går vidare kommer du att få en länk via mail och bli ombedd att utföra videointervju. De som går vidare får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Mindy Samwel via 073 684 7171 eller mindy.samwel@adecco.se.
(Obs, vi tar ej emot ansökningar via mail)

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 1 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

3 januari 2025