OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
RydinCarlsten är ledande inom flertalet av de rättsområden där de är verksamma och erbjuder en stimulerande internationell miljö.På RydinCarlsten arbetar ca 50 personer, varav 40 är jurister, och de sitter i trevliga lokaler på Norrmalmstorg 14 i Stockholm.Mer om byrån kan du läsa på www.rydincarlsten.se.Arbetsuppgifter Som assistent i denna roll kommer du att assistera gruppen för skiljedomar och tvister i projekt som karakteriseras av längre processer och mer långsiktigt arbete.Du kommer att assistera en till två delägare med varierande uppgifter såsom produktion av dokument, korrespondens med klienter samt myndigheter.Assistenten ansvarar för materialhantering samt inscanning och indexering.Du tillhör en assistentgrupp där man hjälper varandra vid behov.Som advokatassistent fakturerar du klientärenden, lägger upp ärenden, gör konflikt- samt penningtvättkontroll.Viss juridisk research samt övrig informationssökning ingår.Du sköter även rese- och hotellbokningar, koordination av möten och arrangemang samt kopiering och arkivering. Kvalifikationer och egenskaper Du är strukturerad, analytisk och noggrann.Du är duktig på att prioritera och hantera många arbetsuppgifter parallellt.Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.Tempot är högt och därmed är det viktigt att du trivs i den miljön samt att du har en god vilja och förmåga att ge service.Du bör även ha hög datakompetens då du kommer att fungera som IT-stöd för personalen.Du behärskar hela Officepaketet och Adobe och det är meriterande om du har vana av ärendehanteringssystem inom advokatbranschen.Som person är du ansvarstagande, positiv och stresstålig.Du trivs med att arbeta med höga krav.Vi söker dig som har erfarenhet från rollen som advokatsekreterare.Du har en väl utvecklad social förmåga och har lätt att arbeta med olika typer av människor. Tjänsten ska tillsättas omgående och av den anledningen är du välkommen med din ansökan redan idag.