Advokaterna Bergh & Staaf söker en Ekonom!

Advokaterna Bergh & Staaf söker en Ekonom!

Arbetsbeskrivning

Advokaterna Bergh & Staaf är en modern advokatfirma med lång historia. Vi bedriver verksamhet huvudsakligen i Dalarna, Värmland, Hälsingland och Stockholm. Firman är allmänpraktiserande med särskild kompetens inom affärsjuridik, arvsrätt, familjerätt, brottmål och trafikskador. Idag är vi 15 medarbetare, fördelat på olika orter, varav tolv jurister och tre inom administration. 

Hos oss månar vi om att vara en arbetsplats med god stämning och en stark sammanhållning där en prestigelös kultur råder och vi tillsammans formar och bidrar till företagets utveckling.

Just nu söker vi dig som vill arbeta som Ekonom hos oss och utvecklas inom området konkurser.

Om Jobbet

Rollen innebär ett brett arbete inom ekonomi och vi söker dig som har kunskaper inom något av följande område: löpande redovisning, avstämningsarbete och kvalitetssäkring av bokföring, upprätta bokslut och vara behjälplig vid årsredovisning, löneadministration, vissa avtalsfrågor, upprätta kund- och leverantörsreskontra, hantering av skatte- och momsdeklarationer samt att stötta övriga medarbetare i olika redovisningsfrågor.

En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara konkursekonomi där du är våra advokater och administratörer behjälplig med bokföring av in- och utbetalningar till konkursbon, andra affärshändelser samt kontoplan för varje konkurs, påminnelse och indrivning av kundfordringar i de fall som inte rättsliga åtgärder krävs, skatteregistreringar och avstämning av moms och sociala avgifter samt vara ansvarig över de redovisningshandlingar som skall tas fram i respektive konkurs.

Du kommer vara en central del i att utveckla administrationen och våra digitaliserade processer där du på ett intuitivt och enkelt sätt både effektiviserar och ständigt förbättra ekonomiuppföljningen. Vi arbetar i team där alla bidrar med sin kunskap, vi hjälps åt och kommer framåt i våra ärenden tillsammans och som ett lag.

Om dig

Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskola eller via yrkesutbildning, helst med några års erfarenhet alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du är insatt i och har kunskap kring konkurser och den ekonomi och redovisning som hör till detta område, men det är inget krav utan du kommer få möjlighet att fördjupa dig inom området. Andra delar som vi ser som ett plus är om du varit med vid förvärv av andra företag, företagsförsäljningar samt har kunskap kring upprättande av avtal och lite juridik.

För oss är dina personliga egenskaper viktiga och vi tror att du är en strukturerad och analytisk person som gillar att driva processer framåt på ett lösningsorienterat sätt. Du är en flexibel och ödmjuk person med stor förståelse och med god laganda. Du kommer ha mycket kontakt med andra människor, i andra roller, vilket förutsätter att du kan kommunicera på ett enkelt och förståeligt sätt samt stimuleras av driva ditt arbete på ett självständigt sätt.

Placeringsort Mora

Tjänsten är mellan 50-100% beroende på dig som söker med start så snart som möjligt.

Vi önskar din ansökan senast 12/11 2023!

Vi samarbetar med Boss Business Partner i denna rekrytering som svarar på era frågor gällande tjänsten! Kontakta Evelyn Hult 070-2578212 eller Linn Johansen 073-5948553

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boss Business Partner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Postadress

Västerås
VÄSTERÅS, 72130

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024