OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Receptionist sökes till Advokatfirman Schjødt i Stockholm
Schjødt är en av Nordens största advokatbyråer och en marknadsledande affärsjuridisk fullservicebyrå med kontor i Stockholm, Oslo, Stavanger, Bergen, Ålesund och London. På Schjødt arbetar vi över kontors- och landsgränserna i högpresterande team som är skräddarsydda för att uppnå bästa resultat för våra klienter.
Vill du bli en av oss?
För ett tolv månaders föräldravikariat söker vi dig som vill anta den spännande och viktiga rollen som medarbetare i vår Front Desk och vara en del av vårt Front Desk-team. I den här rollen representerar du oss utåt mot klienter och andra besökare. Du spelar en central roll på firman och är i händelsernas centrum när dagarna fylls med förhandlingar, klientmöten och event. Front Desk-teamet som nu ska växa består idag av en Front Desk Manager samt flera juriststudenter som arbetar deltid vid sidan om studierna.
Din profil
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från serviceyrket, kanske har du tidigare arbetat som receptionist, på restaurang eller café, som assistent eller i en liknande roll där du utvecklat din förmåga att vara serviceinriktad. Vi har både nationella och internationella klienter, varför vi önskar att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift såväl på svenska som på engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du är en person som arbetar proaktivt, är flexibel och prestigelös samt kan ta snabba beslut vid högt tempo för att arbetet ska flyta på smidigt. Vidare ser vi att du är en person med stor ansvarskänsla för dina arbetsuppgifter samt har en god initiativ- och problemlösningsförmåga. Du är en pigg och positiv person som är service- och samarbetsinriktad, samtidigt som du också trivs med att arbeta självständigt. Du har god datavana och kan lätt sätta dig in i nya system.
Din roll
Rollen innebär att du tillsammans med dina kollegor säkerställer att kvaliteten på service och professionalitet upprätthålls, samtidigt som du värnar om ett personligt och varmt bemötande. Vidare innebär din roll ett gemensamt ansvar för firmans telefonväxel och bokning av mötesrum samt bud. Schjødts Front Desk har ansvar för konferensavdelningen och de interna ytorna samt för beställning av till exempel frukost, lunch och middag vid möten och evenemang. Du som arbetar i Front Desk kan även, utifrån behov, vara behjälplig vid evenemang på kvällstid.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 12 månader för ett föräldravikariat. Tillträde önskas i januari 2023.
Ansökan
Ansök via vår hemsida genom att ladda upp CV, personligt brev och relevanta arbetsintyg. Registrera din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. För mer information är du välkommen att kontakta Linnea Lindkvist, HR, på linnea.lindkvist@schjodt.com
Varmt välkommen med din ansökan!