OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en Advokatsekreterare till en advokatbyrå i city.start omgående. Arbetsuppgifterna är varierande med tonvikt på skrivarbete och dokumenthantering. Uppgifterna kommer att innebära utskrifter (både på svenska och engelska) från diktafon och handskrivna koncept, redigering av dokument med ändringsmarkeringar, korrekturläsning, layout, bokning av resor och möten, kopieringsarbete, viss fakturahantering (fakturaspecifikationer och följebrev), arkivering, mailhantering, kontakter med klienter och myndigheter m m, telefonpassning. I uppgifterna ingår även registrering av juristernas tidrapporter i ekonomisystemet (Jeeves). Den person vi söker har ett par års erfarenhet av arbete som sekreterare/assistent. Du har gymnasiekompetens, gärna med påbyggnadsutbildning inom språk och sekreterarutbildning. Arbetet kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt goda IT-kunskaper i främst MS Office 2003. Personliga egenskaper av betydelse för tjänsten Personliga egenskaper som värdesätts är förmåga att samarbeta i grupp, noggrannhet och lyhördhet. Du är mycket serviceinriktad och är stabil och trygg med förmåga att prioritera och hålla många bollar i luften samtidigt. Förutom allt detta skall Du klara av att periodvis ha ett högt arbetstempo. Vi erbjuder en generös syn på fortbildning, friskvård m m.
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90