Advokatsekreterare

Advokatsekreterare

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Med fem anställda, tre advokater och två sekreterare, är vi verksamma i Södra Sverige och har kontor i Kristianstad och Sölvesborg. Vi är en allmänpraktiserande advokatbyrå med advokater specialiserade inom bland annat affärsjuridik, brottmål, familjerätt, fastighetsrätt- och entreprenadrätt samt migrationsrätt. Samtliga advokater är tingsmeriterade.

Vi söker nu en advokatsekreterare på 60 % av en heltid.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med allmänna sekreteraruppgifter så som kontakt med klienter, domstolar och andra myndigheter, tidsbokning samt registrering av ärende. Dina arbetsuppgifter som advokatsekreterare kommer till stor del att bestå av mejl- och posthantering samt mottagning av inkommande samtal. Du kommer även att arbeta med bolagets bokföring och löpande redovisning. Tjänsten innefattar även allmän administration som tex underlag till fakturor.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker bör ha tidigare erfarenhet av ekonomi och administrativt arbete och vi ser gärna att du har en pågående utbildning inom juridik eller ekonomi. Du är strukturerad och har god framförhållning och planeringsförmåga. Vidare är du flexibel och beredd att anpassa dagen efter vad som ska prioriteras. Som vår advokatsekreterare bör du även vara självgående och uppskatta att ta stort eget ansvar då det gäller att kunna organisera och strukturera på ett noggrant och effektivt sätt.

Du har ett serviceinriktat och positivt förhållningssätt då du många gånger är den första kunden får kontakt med. Du ska även ha god datorvana och vara god användare av Office programmen och ekonomisystem. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt kunna grundläggande engelska.

Information och kontakt
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du under 6 månader anställs via Wikan Personal och där målsättningen sedan är att tjänsten övergår i en tillsvidareanställning hos Cefyra Advokatbyrå. Tjänsten är på 60 % av en heltid och du kommer att sitta på vårt kontor i centrala Kristianstad.

Känner du att du är rätt person för den här tjänsten så sök omgående då vi har löpande uttagning, sök dock senast 26 juli.

För mer information kontakta rekryteringskonsult Wikan Personal Sara Kvist på telefon 044-590 65 12 eller Pernilla Samuelsson på telefon 044-590 65 14.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2020
  • Ansök senast: 26 juli 2020

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


Sekreterare på advokatbyrå

Sekreterare på advokatbyrå

10 juli 2024

Administratör

16 maj 2024

Advokatsekreterare/handläggare

Advokatsekreterare/handläggare

15 maj 2024