Advokatsekreterare

Arbetsbeskrivning

Vår nuvarande advokatsekreterare Christine ska vara föräldraledig och därför söker vi nu en vikarie för henne från den 1 oktober 2021 till den 9 januari 2023.
Du kommer att arbeta tillsammans med fyra jurister, en sekreterarkollega och en ekonomiansvarig. Vi har jobbat tillsammans länge och är en ganska tjajt sammansvetsad grupp. Trivsel på kontoret är viktig för oss och det är viktigt för oss att även Du ska trivas.
Vi är arbetar med "humanjuridik". Det handlar om människor och människors problem. Vi försvarar misstänkta i brottmål men representerar också brottsoffret. Vi hjälper föräldrar i tvister angående deras barn, vårdnad, boende och umgänge och tar också uppdrag i socialmål om tvångsomhändertagande av barn och asylrätt. Detta är våra huvudsakliga arbetsområden. Vi har medvetet valt bort den del av juridiken som mest handlar om saker och pengar för att specialisera oss och bli riktigt duktiga inom ”humanjuridiken”.
Vi samarbetar i kontorsgemenskap med Advokat Ann Bergström AB.
_______________________________________________________________________________
Tjänsten är på heltid och dina arbetsuppgifter kommer bestå av växeltelefoni, självständiga kontakter med domstolar, myndigheter och privatpersoner, upprätta skrivelser och inlagor till domstolar och andra myndigheter, systematisering av handlingar, upprättande av kostnadsräkningar, bevakning av tidsfrister och andra allmänna kontorsgöromål.
Vi söker dig som lär dig snabbt och har ett genuint intresse för de områden vi arbetar med. Det viktigaste är att du har en flexibel inställning, är initiativrik och självgående.
Vi ser gärna att du är en erfaren administratör som arbetar noggrant och strukturerat samtidigt som du uppskattar varierande arbetsdagar som ställer krav på flexibilitet och förmåga att kunna hantera flera arbetsuppgifter simultant. I arbetet ingår en stor del klientkontakter varför du måste ha god servicekänsla och förmåga att skapa goda relationer. Du trivs med högt tempo och du kan både lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt. Då vi är en liten arbetsplats lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas hos oss krävs dessutom ett prestigelöst förhållningssätt och en positiv attityd.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet/Microsoft 365 samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Tidigare erfarenhet av arbete på domstol, advokatbyråer eller liknande är meriterande. Du bör även ha körkort.
Frågor om tjänsten besvaras av Christine Isaksson och Anna Alsbäck, 090-18 44 44.
CV och personligt brev skickas till: info@lenaisaksson.se.
Vi går löpande igenom ansökningarna och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så ansök därför så snart som möjligt och senast den 15 september 2021.
Välkommen med din ansökan!


www.advokatlenaisaksson.se
www.advokatulfholst.se
www.advokatannbergstrom.se

Sammanfattning

Postadress

Rådhusesplanaden 5 A 1TR
Umeå, 90328

Liknande jobb


Sekreterare på advokatbyrå

Sekreterare på advokatbyrå

10 juli 2024

Administratör

16 maj 2024

Advokatsekreterare/handläggare

Advokatsekreterare/handläggare

15 maj 2024