OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Oss
Activa advokaterna behöver nu förstärkning.
Vi är en väletablerad advokatbyrå, med sex advokater och jurister som arbetar med brottmål, familjerätt, socialrätt, migrationsrätt och tvistemål.
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad advokatsekreterare/advokatassistent, som ska stötta upp vår ena sekreterare när vår andra sekreterare ska vara föräldraledig.
Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler på Drottninggatan 11 i Helsingborg.
På advokatbyrån är det familjär stämning och högt i tak, i dubbel bemärkelse.
Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann och organiserad samtidigt som du är serviceinriktad och har en god förmåga att möta människor i olika situationer. Du är prestigelös, flexibel och har god samarbetsförmåga.
Du är van vid att prioritera, är lugn och tålmodig och trivs med att ha många bollar i luften. Vidare har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Tjänsten
Som sekreterare/assistent hos oss arbetar du såväl självständigt som tillsammans med vår ordinarie sekreterare och med våra advokater och jurister. Du kommer ha kontakt med klienter, domstolar, myndigheter och andra ombud, såväl genom telefon och mail som personligen. Vidare får du arbeta med ärenderegistrering och sköta administrativa uppgifter på kontoret.
Tjänsten är på halvtid med lön enligt överenskommelse. Tjänsten är tidsbegränsad, som längst t o m den 31 december 2022, med en uppsägningstid om en månad. Tjänsten kan tillträdas omgående eller enligt överenskommelse.
Till ansökan önskar vi en kortare personlig presentation, CV och referenser.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta advokat Mikael Niklasson 0708-82 89 99 eller mikael@activaadvokaterna.se. Ansökan görs till siri@activaadvokaterna.se