OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sekreteraren på advokatbyrån utgör en viktig funktion för hela verksamheten.
Som sekreterare arbetar Du nära Dina kollegor och är ”spindeln i nätet” vars främsta arbetsuppgift är att se till att den löpande verksamheten flyter på. Tjänsten ställer därför höga krav på att Du är serviceorienterad, stresstålig och har förmågan att arbeta strukturerat trots de tempoväxlingar som är en oundviklig del av arbetsdagen på advokatbyrån. Eftersom du kommer att hantera känsliga uppgifter kräver tjänsten även att du har god förmåga till diskretion.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i administration av utgående och inkommande handlingar, ta emot telefonsamtal, hantera tidsbokningar samt ha kontakt med såväl domstolar och andra myndigheter som med advokatbyråns klienter. I uppgifterna ingår även arkivering, fakturering, hantering av advokatbyråns betalningar, inköp av kontorsmaterial samt lönehantering.
Din bakgrund
Vi söker Dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av bokföring är starkt meriterande, men vi fäster även stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är engagerad, noggrann och har god prioriteringsförmåga. Du kan arbeta självständigt och strukturerat, Du har ett positivt och professionellt förhållningssätt och eftersträvar att ge god service till såväl klienterna som Dina medarbetare.