Advokatsekreterare

Arbetsbeskrivning

Advokatsekreterare till Kihlstedts Advokatbyrå
Kihlstedts Advokatbyrå är en av Östergötlands största advokatbyråer med kontor i Linköping, Mjölby och Norrköping. För närvarande är vi totalt tolv verksamma jurister och sex administrativa medarbetare på de tre kontoren. Arbetet mellan kontoren bedrivs flexibelt och våra medarbetare är verksamma vid flera av våra kontor. Våra klienter är både privatpersoner och företag samt myndigheter. Kihlstedts Advokatbyrå är en allmänpraktiserande advokatbyrå och vi åtar oss bl.a uppdrag inom affärsjuridik, brottmål, familjerätt, konkursförvaltning, migrationsrätt och tvistemål.
Kihlstedts Advokatbyrå söker nu en advokatsekreterare med placering på vårt Linköpingskontor.
Som advokatsekreterare kommer du, tillsammans med övriga administratörer, att ansvara för den dagliga servicen såväl gentemot våra jurister inom byrån som gentemot våra klienter och andra externa intressenter, som domstolar och myndigheter.
Ditt närmaste ansvar och din stationering blir i huvudsak vid vårt kontor i Linköping. Arbete på övriga kontor kan ske under kortare perioder, t.ex vid ledigheter. I tjänsten ingår att ta emot nya ärenden via telefon och e-post samt fördela dessa till lämplig jurist, upprätta kostnadsräkningar och fakturor, dokumenthantering, arkivering, mötes- och resebokningar samt vara spindeln i nätet för hela byrån.
Servicen består framför allt i att bistå våra jurister med administrativ assistans, för att så långt som möjligt underlätta deras arbete i vår kärnverksamhet. Servicen består till exempel av kontakter med domstolar och andra myndigheter, klientkontakter och korrespondens. Det handlar mycket om att identifiera och ta tag i de arbetsuppgifter som behöver utföras, oavsett vad de består i. Arbetet som advokatsekreterare innehåller ofta mycket korta deadlines, varför det är av stor betydelse att kunna arbeta metodiskt, strukturerat och vara stresstålig.
Vi söker dig som har ett gott omdöme, är noggrann, serviceinriktad, flexibel och prestigelös. Vår verksamhet är präglad av mycket höga krav på kvalitet varför egenskaper som noggrannhet, ärlighet och ansvarsfullhet är nödvändiga. Samarbetet på byrån kännetecknas av en rak kommunikation mellan medarbetarna, varför du bör vara bekväm i att arbeta i en sådan miljö och själv vara kommunikativ på ett liknande sätt. Goda kunskaper i svenska i både tal och i skrift är en förutsättning.
Den administrativa gruppen på byrån, där denna tjänst ingår, jobbar mot gemensamma mål, på kort och lång sikt. Gruppens övergripande mål är att ge bästa möjliga service med rätt använda resurser, internt och externt. De administrativa medarbetarna har därför sinsemellan ett mycket nära samarbete, och täcker vid behov upp för varandra. Du behöver därför tycka om både att arbeta självständigt och i grupp.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 75% och inleds med 6 månaders provanställning. Eventuella frågor angående tjänsten besvaras av Anna Senneberg på telefon 013-317589. Vi vill ha din ansökan senast den 30 september, men rekommenderar dig att skicka in dina ansökningshandlingar redan idag då vi kommer att genomföra intervjuer med sökande löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Maila dina ansökningshandlingar till anna.senneberg@kihlstedts.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kihlstedts Advokatbyrå HB Linköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Postadress

Kungsgatan 34
Linköping, 58218

Liknande jobb


Sekreterare på advokatbyrå

Sekreterare på advokatbyrå

10 juli 2024

Administratör

16 maj 2024

Advokatsekreterare/handläggare

Advokatsekreterare/handläggare

15 maj 2024