Advokatsekreterare på deltid

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat som advokatsekreterare? Har du erfarenhet av insolvensrätt? Till vår kund med kontor i centrala Stockholm söker vi nu förstärkning på deltid.

Dina arbetsuppgifter

Som advokatsekreterare kommer du ansvara för de löpande administrativa delarna av ärenden relaterade till konkurshantering. Du kommer stötta advokaterna i deras arbete och vara behjälplig främst i de ärenden som ligger i slutfas.

Om företaget

Vår kund är en skandinavisk advokatbyrå med kontor i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn, Odense och Oslo. På Stockholmskontoret är de cirka 50 anställda varav 30 är jurister. Företaget erbjuder sina kunder hjälp inom de flesta juridiska områdena och har som målsättning att inte bara bistå med juridisk rådgivning utan också se till de lösningar som medför affärsmässiga fördelar.

Din profil

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du:

- Tidigare har arbetat som advokatsekreterare.
- Har erfarenhet av eller viss kunskap om insolvensrätt.
- Är noggrann och administrativt skicklig.
- Har stark integritet och en känsla för hantering av känslig information.
- Kan planera och ta ansvar för att arbetet blir utfört i rätt tid.

Som person ser vi gärna att du är drivande, pålitlig och tycker om att arbeta med andra människor.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor

Omfattning: Cirka 60 timmar/månad.
Arbetstider: Flexibelt.
Arbetsort: Stockholm.
Urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 25 februari 2015

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Sekreterare på advokatbyrå

Sekreterare på advokatbyrå

10 juli 2024

Administratör

16 maj 2024

Advokatsekreterare/handläggare

Advokatsekreterare/handläggare

15 maj 2024