OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Vi är en mindre advokatbyrå specialiserade på brottmål, familjerätt och utlänningsrätt. Vi söker nu en ny advokatsekreterare till vår verksamhet som bedrivs i trevliga och centralt belägna lokaler på Sveavägen 31, precis invid Hötorget, i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Du är vår stöttepelare på kontoret och tar hand om såväl praktiska som administrativa göromål. Du sköter den huvudsakliga kontakten med domstolar, myndigheter och klienter, bokar in möten och förhandlingar samt sköter advokatbyråns posthantering. Du bistår även i en del ekonomiska sysslor såsom vid fakturering och avstämning. Därutöver ansvarar du för beställning av kontorsmaterial och att hålla receptionen och det övriga kontoret i ordning.
Dina kvalifikationer
Vi vill att du är ansvarstagande, serviceinriktad och självständig samt att du har ett stort sinne för ordning och reda. Det är viktigt att du har ett trevligt bemötande då du i ditt arbete är advokatbyråns ansikte utåt. Vi ser gärna att du har lätt för att samarbeta och har en positiv inställning även när arbetet emellanåt sker under stress. Det är också önskvärt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Då vi har många klienter med utländsk bakgrund är kunskaper i andra språk mycket meriterande. Vi ser gärna att du har för arbetet lämplig utbildning och/eller erfarenhet av arbete inom rättsväsendet samt viss redovisningserfarenhet.
Tillträde
Tillträde snarast möjligt. Intervjuer och tillsättning kommer att ske löpande.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-06-22
Skicka din ansökan med CV per e-post till frida.gardin@codexlaw.se så snart som möjligt.