OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Advokatfirman Onyx söker advokatsekreterare/administratör/paralegal till Stockholmskontoret.
Advokatfirman Onyx är verksamt inom humanjuridikens område där vi erbjuder särskild specialkompetens inom brottmål.
Vi erbjuder en provanställning de första sex månaderna, därefter övergår anställningen i en tillsvidareanställning.
För att trivas i rollen som advokatsekreterare behöver du vara en serviceinriktad, flexibel och positiv person som tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt. Du behöver vara snabb, effektiv och våga ta egna initiativ. Det är också viktigt med integritet och noggrannhet då sekretess och hantering av intressekonflikter är centrala delar i verksamheten. Vi erbjuder en rolig, prestigelös och intressant arbetsplats. Vår lokal ligger på Polhemsgatan nära rådhuset.
Förutom sedvanligt sekreterararbete innebär tjänsten även att hantera kontakter med myndigheter, domstolar och klienter. Tjänsten förutsätter mycket god datorvana och goda kunskaper i officepaketet. Tidigare erfarenhet av arbete som sekreterare på advokatbyrå eller domstol är meriterande.
Arbetsuppgifterna kan omfatta:
Växel- och telefonsamtal
Klient- och ärenderegistrering
Fakturering och hantering av utlägg
Kopiering, scanning och utskrifter
Arbete med kalkyler och beräkningar i Excel
Upprätta rapporter och strukturera dokument
Arkivering
Informationssökning
Myndighetskontakter
Mötesbokningar
Övrig sedvanliga arbetsuppgifter för administration på byrån.
Tillträde höst/vinter 2021.
Lönetypen är fast månadslön och omfattningen är heltid.
Vi kommer att hålla intervjuer löpande. Skicka därför din ansökan så fort som möjligt och senast den 30 oktober 2021. CV och personligt brev skickas till info@advokatonyx.se