OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AFA Försäkring administrerar avtalsförsäkringar, bestämda i kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter.Försäkringarna ger stöd vid sjukdom, arbetsbrist, dödsfall och arbetsskada.Fler än tre miljoner människor omfattas av minst en av dessa försäkringar.En viktig del av verksamheten är också att stödja forskning och projekt som aktivt syftar till att förbättra arbetsmiljön.AFA Försäkring ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK.Även parterna inom kommun- och landstingssektorn har givit oss i uppdrag att förvalta vissa avtalsförsäkringar.På kundcenter hanterar vi enklare förfrågningar och lotsar inkommande samtal, information och meddelande till rätt person.Du blir företagets ansikte utåt och med din kompetens bidrar du med att effektivt höja tillgänglighet och servicenivå Den viktigaste uppgiften blir att serva kunderna via telefon och e-post.På kundcentret kommer vi även att ta emot kundbesök och eftersom vi har arbetsrotation ingår även administrativa uppgifter t.ex. broschyr- och blankettbeställningar och eventuellt vissa externa informationsuppdrag.Du behöver inte ha djupa kunskaper i försäkringarna men däremot en bra överblick för att kunna ge ett första besked till kunden.Vi söker dig som: - intresserar dig för samhällsfrågor och vet hur våra försäkringar hänger samman med omvärlden.- har god språklig förmåga i svenska men även lätt för att utrycka dig på engelska och gärna ytterligare ett språk.- gillar utmaningen i att hantera våra kunder snabbt och med god service.- klarar av hantera kunder med varierade behov och kunder som kanske ställer krav utanför ramarna.- har ett lugnt och samarbetsvilligt förhållningssätt gentemot kunder och kolleger.- är resultatinriktad.Självklart är du en van dataanvändare eftersom vi arbetar med olika PC-applikationer.Du är också flexibel och öppen och är inte rädd att ta för dig.En annan viktig egenskap som du bör besitta är att du kan behålla lugnet även om det ibland bli många samtal.Vi är en stor grupp som arbetar väldigt nära varandra.Det är viktigt att alla vill bidra både med kunskap och social trivsel samtidigt som vi ger våra kunder bästa service.Arbetstiderna kommer att schemaläggas eftersom vi har öppettider från 8:00 till 17.00. Vi erbjuder: Ett dynamiskt kundcenter kännetecknas av intensitet och varierade arbetsuppgifter.Du erbjuds en utbildning i flera steg vilket möjliggör personlig utveckling inom centret.Ett nära ledarskap med kontinuerlig feedback för att du ska kunna utvecklas vidare. Arbetstiden är 38,75 per vecka och det rör sig om flera tjänster både tillsvidareanställning och visstidsanställning.Tjänsterna är på heltid men det kan även finnas möjlighet till deltidsanställning.AFA Försäkring sitter i moderna öppna planlösningar centralt i Stockholm. Vi vill ha din ansökan senast den 13 februari och vi vill att du söker på www.afaforsakring.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Markus Öhman
+46 70-471 02 43
Therese Thunström
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Therese Thunström
+46730623372