Affärs- och processutvecklare till Lantmännen

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter Din roll som affärs- och processutvecklare innebär att du ska delta i att förbättra, utveckla samt effektivisera affärssystem och processer, samt att kunna driva och implementera nya lösningar. Du kommer att arbeta nära Lantmännens olika divisioner och deras respektive anläggningar. Din funktion kommer att innebära aktivt deltagande i implementeringsprojekt och utveckling av affärsprocesserna med stöd av IS/IT, i vilken du kommer att ingå. IT/IS gruppen består av cirka tio personer. Ditt arbete syftar till att hitta synergieffekter och gemensamma flöden för de olika produktionsområdena inom Lantmännen Lantbruk, som i sin tur skall resultera i gemensamma flöden och processer. Du kommer att ansvara för lösningsforum och workshops, där du representerar Lantmännen Lantbruk i olika intressegrupper. I din roll ingår även systemägarskap för ett eller flera system, vilka är integrerade med M3. Tjänsten innebär resor, främst inom Sverige. Utbildning/erfarenhet Vi ser att du har relevant högskoleutbildning samt har dokumenterad arbetslivserfarenhet som projektledare, processutvecklare eller affärsutvecklare. Du har förmåga att kunna driva och samordna utveckling samt har en god förståelse för flöden och processer inom verksamheten men även en förståelse för IT. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper av affärssystemlösningar och vi ser gärna att du har erfarenhet av styrsystem, märksystem eller liknande produktionsnära system. Har du erfarenhet från M3 är det meriterande, och vi värdesätter erfarenhet ifrån livsmedelsindustrin. Som person är du nytänkande och nyskapande. Du är drivande, engagerande och har en förmåga att få med dig andra personer. Vi ser även att du är bra på att samarbeta, att du är kommunikativ, men även trivs med att arbeta självständigt. Företagsbeskrivning Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Hattings, Schulstad och Kronfågel. Lantmännen ägs av cirka 40 000 svenska lantbrukare, har mer än 12 000 anställda, är verksamt i 19 länder och omsätter 42,9 miljarder kronor. Lantmännen har verksamhet i hela förädlingskedjan - från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.com och www.lantmannen.se Lantmännen Lantbruk utgör koncernens kärnverksamhet. Lantmännen Lantbruk erbjuder produkter och tjänster som skapar förutsättningar för kunden att bedriva ett lönsamt lantbruk. Målsättningen är också att åstadkomma det resultat som ägarna förväntar sig. Verksamheten består av fyra divisioner; Foder, Växtodling, Spannmål samt Marknad och 9 försäljningsområden. Lantbruk omsätter ca. 8.5 miljarder sek. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bennet
+46 40-665 51 03
Annelie Moldin
+46 709278783
Johanna Andersson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmännen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 25 mars 2009
  • Ansök senast: 12 april 2009

Besöksadress

Sjötullsgatan 11
None

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10931

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024