OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
KEAB ”Klimat & Elservice i Dalarna AB” är ett privatägt bolag med sitt företagssäte i Avesta i Södra Dalarna. Vi är en leverantör av kvalitativa, användarvänliga och energieffektiva lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och inom industrin.
Styrkan hos oss ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom teknisk installation med fokus på kvalité, service och energieffektivitet. Verksamheten består idag av 25 medarbetare för att serva våra kunder och 140 serviceavtal.
Vi går mot en spännande framtid och bygger ett team som består av en sammansvetsad grupp med nära samarbete till varandra. Vi har en lång erfarenhet och bred kompetens inom flera teknikdiscipliner såsom ventilation, el, styr, kyla och vs.
Vill du vara med på vår tillväxtsresa och utveckla KEAB? Vi utökar teamet och söker nu efter en Ekonomiansvarig med ett starkt driv. Ta chansen att bli en del av vårt team med engagerade och kunniga medarbetare i Avesta.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiansvarig får du en bred och omväxlande roll där du hanterar frågeställningar av både finansiell- och affärsmässig karaktär. Du ansvarar för budgetarbete och uppföljning av budget, hantering av inkommande fakturor och att vara behjälplig vid framtagande av betalplaner och fakturering av projekt. Du är även ansvarig för löpande bokföring, rapportering, månads-, kvartals – och årsbokslut, lönsamhetsanalyser, investeringskalkyler, kapitalförvaltning, deklarationer och moms- och skattefrågor.
En viktig del är ansvaret för att kontinuerligt utveckla företagets ekonomistyrning. I detta ingår att ständigt vidareutveckla rutiner och processer utifrån verksamhetens behov.
Du arbetar både operativt och strategiskt och är ensam i ekonomifunktionen. Bland dina uppgifter återfinns också personalrelaterade frågor kopplat till lön och kollektivavtal och det är du som säkerställer löneunderlag till extern lönekonsult som sköter löneavräkningen.
Du ingår i ledningsgruppen och innehar en central roll i verksamheten. Du rapporterar direkt till VD och är ett stöd i dialogen med ledningen i budget- uppföljnings- och prognosarbete.
Din profil
Vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetserfarenhet inom ekonomi och ekonomistyrning, där du känner dig trygg med att ta ett helhetsansvar för ekonomin. För KEAB är dina personliga egenskaper och ditt engagemang för arbetet det absolut viktigaste.
Som person är du strukturerad, relationsskapande och analytisk i ditt arbetssätt. Du trivs med att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. För att lyckas i rollen har du vana av att driva och utveckla affärsprocesser.
Vidare är du kreativ i ditt tankesätt och driver gärna affärsrelaterade frågor framåt. Du räds inte att ta tag i saker för att nå dina mål. Det är av stor vikt att du är lyhörd för andras behov och är bra på att skapa relationer.
Tjänsten kräver att du talar och skriver på både svenska och engelska.
Ansökan
KEAB har valt att samarbeta med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB.
För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ulrika Karnland via e-post ulrika.karnland@clwork.se eller telefon 070 – 821 53 34.
Varmt välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se snarast möjligt, dock senast 2023-02-05. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera