OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en passion för skog och natur och brinner för hållbarhet lika mycket som vi gör? Vi expanderar nu inom affärs- och verksamhetsutveckling med särskild inriktning på hållbarhetsfrågor. Om du vill vara en del av ett kreativt team i en innovativ miljö där vi strävar efter att utveckla morgondagens lösningar för att förenkla och förbättra vardagen för privata skogsägare, då är du välkommen att söka denna nya roll!
Med oss växer skogen, människorna och affärerna.
Som affärs- och verksamhetsutvecklare spelar du en viktig roll som stöd för vår Lokala köpfunktion. Ditt uppdrag är att driva utvecklingen av vårt tjänsteutbud för privata skogsägare och samtidigt utforma verktyg och arbetssätt för våra virkesköpare. Fokus för denna tjänst ligger inom området miljö- och hållbarhet, och sträcker sig från interna frågor kring systematiskt säkerhetsarbete till den operativa driften av tjänster för privata skogsägare. Teamet som helhet har ett övergripande utvecklingsansvar inom funktionens strategiska områden såsom organisering och genomförande av utvecklingsprojekt samt omvärldsanalys. Vi ansvarar också för operativ drift av tjänster för skogsägare, inklusive certifiering.
I den här rollen kommer du att ansvara för:
Systematiskt säkerhetsarbete – ansvara för avvikelserapportering och kunna stötta särskilt vid miljöavvikelser
Certifiering – säkerställa att vi håller rätt kvalitet och tar ansvar för externa och interna revisioner
Proaktivt arbete med miljöfrågor, inklusive förebyggande åtgärder som hantering av körskador
Utveckling av hållbara tjänster och produkter som gynnar skogsägare
Aktivt deltagande och bidragande i förbättringsgrupper samt på avdelningens forum
Du kommer att bli en del av funktionen Lokala köp och Business Operations där du blir en värdefull medlem i ett team som präglas av ett starkt och nära samarbete. Här får du möjligheten att spela en aktiv roll i formandet av verksamhetens affärsstrategi samtidigt som du arbetar nära ett engagerat team, vilket är avgörande för att säkerställa långsiktig tillväxt och framgång.
Kontorsplacering för tjänsten är Falun eller vid något av kontoren inom verksamhetsområdet och du rapporterar till chefen för Business Operations.
Vem söker vi
Vi söker en dynamisk person som tror på förnyelse och nytänkande inom ramen för miljö- och hållbarhetsinitiativ. Vi förväntar oss att du är en stjärna när det gäller att driva utveckling och du känner dig trygg i att våga utmana befintliga arbetssätt. Din kunskap bygger på en passande högskoleutbildning, kombinerad med erfarenhet och kunskap inom skogsbranschen, då det är viktigt att förstå både skogsägarens behov och vardagen för våra virkesköpare.
Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har:
Erfarenhet av affärsutveckling och projektarbete
Ett strukturerat arbetssätt där du jobbar med uppföljning och återkoppling
En förmåga att kommunicera på ett sätt som skapar inspiration och övertygelse hos andra
God kunskap och erfarenhet av att både ta fram och implementera produkter, processer och arbetssätt
Du är kreativ och nytänkande med en analytisk ådra
God kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i tal och i skrift
Vad vi erbjuder
Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande.
Hur kan du ansöka till denna tjänst?
Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, dock senast 24 december.
Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest.
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: linda.andersson@storaenso.com. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta chefen för Business Operations Hilma Nilsson på tel. 072 – 585 64 76 eller mejl: hilma nilsson@storaenso.com
Kom och jobba i The renewable materials company!
Stora Enso är del i den globala bioekonomin och en ledande leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter, samt en av världens största privata skogsägare. Vi är övertygade om att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag kan tillverkas av träd i morgon. Vi har cirka 21 000 medarbetare.
Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder.
Se gärna vår film:
https://www.youtube.com/watch?v=6OxAbAKm5ls
Kontaktpersoner på detta företaget
Distriktschef Joakim Myhrman
0104677746
Drivningsledare Viktoria Woxlin
0104677847
rekryteringsansvarig Maria Andrén Castagna
010-4677921
Marknadsområdeschef Hans Lindberg
010-4677956
Produktionsledare Johan Nordlund
010-4677852