OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi på Södra Skog söker nu efter en Affärsadministratör till avdelningen Skogsenergi. Som Affärsadministratör är din huvudsakliga uppgift att ansvara för att den administrativa verksamheten inom området på ett så effektivt och rationellt sätt som möjligt. Du kommer att tillhöra ett glatt gäng på 14 personer och ditt bidrag till gruppens mål handlar om att fundera som ett administrativt stöd till Affärsansvariga, sköta fakturering, leverantörsavräkning samt ha kundkontakter. Vi kommer att introducera ett nytt affärssystem under 2023 vilket kommer medföra många utmaningar och variation på arbetsuppgifterna.
Du kommer att ha flera kontaktytor både internt och externt. Du samarbetar tillsammans med Affärstödet för Skogsenergi och Affärsansvariga inom samma avdelning samt har mycket kontakt med våra kunder som exempelvis värmeverk, pelletsindustrin och möbeltillverkare.
Din erfarenhet
För att trivas i rollen som Affärsadministratör så ser vi att du har lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande. Därtill är det meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du har med fördel några års relevant arbetslivserfarenhet inom liknande administrativa uppgifter och/eller ekonomisk analys och uppföljning. Du har mycket god datorvana, är snabblärd i nya affärssystem och har ett öga för att navigera, upptäcka problem och åtgärda dem.
Som person har du en god förmåga att arbeta självständigt och strukturerat och kan genom egna initiativ ta tag i arbetsuppgifter för att nå mål. Du är social och serviceriktad, är en naturlig lagspelare och har en god kommunikativ förmåga. Dessutom är du analytisk och duktig i att upptäcka fel och lösa problem. Du kommer så klart att få vägledning och introduktion i arbetet men utöver det ser vi gärna att du är handlingskraftig och har ett eget driv i att få saker att hända. Varmt välkommen till vårt gäng!
Placering
Tjänsten är en visstidsanställning fram till juni/juli 2023, tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid, dagtid med placering på Södras huvudkontor i Växjö.
Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page)
Vill du veta mer?
För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR-Direkt på 0470-89500. Vid frågor om verksamheten är du välkommen att kontakta Biobränslechef Håkan Edh hakan.edh@sodra.com.
Fackliga frågor hänvisas till Erik Karlsson, SACO, 0470-85670 erik.c.karlsson@sodra.com eller Teddy Hedlund, Unionen 0454-59561, teddy.hedlund@sodra.com.
Vi använder oss av tester i vår rekryteringsprocess. Mer information kring rekryteringsprocessen hittar du här; Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik)
Ansök via länken nedan senast den 19:e september 2022. Hoppas vi hörs snart!
Följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/sodragroup/), Instagram (https://www.instagram.com/sodragroup/?hl=sv) #jobbapåsödra
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.