OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Det är i skogen allt börjar – och hela tiden börjar om. Södra Skog arbetar med att köpa in den förnybara skogsråvaran från våra medlemmar och leverera den till Södras olika industrier. Vi arbetar nära medlemmarna i deras skogsbruk, vi delar deras utmaningar och vi hjälper dem att skapa både ökad klimatnytta och högre lönsamhet. I vårt arbete ingår även utvecklandet av digitala stöd och nya skogliga tjänster.
Som affärsadministratör på Södra Skog arbetar du med fakturering och leverantörsavräkningar inom verksamhetsområdet Skogsenergi. Du är även behjälplig vid månadsbokslut. Med ett gott öga för detaljer hittar du eventuella felaktigheter och rättar dessa. Du agerar administrativt stöd till affärsansvariga inom olika regioner och återrapporterar information med noggrannhet och struktur. Uppgifternas karaktär är varierande och viss flexibilitet tror vi krävs för att trivas i rollen.
Uppdraget startar initialt med en inhyrning via Inpeople på minst 1 år, men då bolaget växer finns goda möjligheter till anställning på Södra Skog på sikt.
Placering är på Södras kontor i Växjö, alternativt någon av Södras andra siter i Götaland (tillexempel Mörrum) men med möjlighet att då och då arbeta från Växjö.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi är jordnära, engagerade och handlingskraftiga och agerar med fötterna på marken, örat mot omvärlden och blicken framåt. Vi sätter såklart också stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra.
Din profil
Vi tror att du har arbetat med olika typer av administration tidigare, gärna med ekonomisk inriktning. Du är även van vid att agera stöd åt olika kontakter, att arbetsuppgifterna varierar och att man ibland får skifta fokus.
Du har ekonomisk utbildning på minst gymnasial nivå, högskoleexamen är meriterande.
Att arbeta som affärsadministratör kräver en god analytisk förmåga och stor noggrannhet. Då du har många kontaktytor är det av stor vikt att du är en kommunikativ och samarbetsvillig person. Du ser lösningar snarare än hinder och håller god struktur i ditt arbete.
Din datorvana är god och du lär dig lätt nya system.
Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.
På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.
Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.
Varmt välkommen med din ansökan!