OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
I rollen som kravanalytiker/business analyst erbjuds du möjligheten att utvecklas inom IT i en modern organisation med hög förändringstakt. Du kommer få vara med och bidra i en unik förändringsresa där du tillsammans med ditt team ansvarar för att bygga upp en helt ny plattform för insättningar.
I din roll kommer du att vara knytpunkten mellan affärsverksamhetens behov och teamet som ska förverkliga stabila tekniska lösningar. Teamet är i startgroparna för moderniseringsprojektet av insättningssystemet. I din roll som kravanalytiker kommer du arbeta med att arbeta fram både funktionella och icke funktionella krav för det nya systemet.
Du kommer att arbeta tätt ihop med 3-4 andra kravanalytiker i teamet och jobbar tätt ihop med teamets produktägare. Du klargör prioriteringar och arbetar ständigt med att förbättra processer, arbetssätt och rutiner. Du etablerar naturliga kontaktvägar till andra team och avdelningar inom banken.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans och rapportera till programledaren för det totala initiativet. Ditt arbete säkerställer att utvecklingen av den nya plattformen möter verksamhetens och användarnas krav och behov. Detta gör du i tätt samarbete med systemutvecklare, IT-arkitekter, Scrum master och produktägare.
I och med din närhet till den övriga verksamhetens förutsättningar och behov har du även många andra interna kontaktytor. Du jobbar med bland annat Jira och Confluence som verktyg.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Tidigare erfarenhet av ledande roller som analytiker/business analyst.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Du är kommunikativ och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och i skrift.
- Genuint intresse och nyfikenhet för att lära dig mer om verksamheten och människorna runt dig.
- God förmåga att både förstå och göra dig förstådd, och kan anpassa ditt budskap till mottagaren.
- Som person så räds du inte för utmaningar och att visa vägen.
- Teamets arbete är nyskapande och moderniserande och du trivs i en innovativ miljö med ständigt förändrings- och förbättringsfokus.
- Du tar dig an nya uppgifter med en kreativ och nyfiken inställning, och du värderar noggrannhet och struktur i utförandet av dina uppgifter.
Språk:
Svenska och engelska _______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström