Affärsansvarig

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz och den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag!Adecco Sundbyberg söker med start omgående en Affärsansvarig inom offentlig förvaltning för sin uthyrningsverksamhet i Solna.Du kommer att fungera som resursstöd under pågående rekryteringsperiod."Hålla ställningarna" inom området Årlig taxering fram till dess att nyrekryterad tillträder, främst avseende utvecklingsprojekten men även att ta fram SLA och Servicenivåer. Arbetsuppgifter: De affärsansvariga ansvarar för att offertförfrågningar och beställningar tas emot och bereds i dialog med beställaren och har det samlade ansvaret för Verksamhetsstöds kontakter gentemot beställaren.I detta ligger att komma överens om omfattning, innehåll, servicenivå och pris avseende olika stödtjänster samt återrapportera prestation utifrån vad som överenskommits.Det ingår också att stödja beställaren i dennes verksamhetsutveckling genom att driva och beakta möjligheterna med IT.Stor vikt läggs vid att stödja de levererande kontoren i arbetet med dialogen kring framtagande av offerter samt diskussioner kring behov som beställaren har och möjligheter till tjänsteerbjudanden som Verksamhetsstöd kan utveckla. Önskad kompetensprofil: - God erfarenhet av att förhandla och att förankra åtaganden - God erfarenhet av att följa upp och återrapportera enligt avtal - God erfarenhet av SLA, servicenivåer och tjänstebaserade leveranser Utöver detta är den generella kravprofilen för affärsansvariga: - Är självgående - Har akademisk utbildning eller motsvarande - Har 1 -3 års erfarenhet inom motsvarande områden - Har ett kundorienterat förhållningssätt och förmåga att skapa förtroendefulla relationer - Har god analytisk förmåga har helhetssyn för att kunna förstå konsekvenser av förändringar - Har förståelse för sambandet mellan kostnad och nytta - Kan uttrycka dig väl i tal och skrift - Har ett affärsmässigt förhållningssätt - Har god samarbetsförmåga samt förmåga till nyskapande och flexibilitet är förändringsaktiv och delaktig. - Erfarenhet från beställar- eller leverantörsorganisation är meriterande.Vi ser det som önskvärt att du är egen företagare. Intervjuerna sker löpande.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010