Affärsansvarig för Trafikanordningar Jönköping – för dig som vill säkra ...

Affärsansvarig för Trafikanordningar Jönköping – för dig som vill säkra ...

Arbetsbeskrivning

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en affärsansvarig för Trafikanordningar (TA) med fokus på TA-affären. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Ditt uppdrag som affärsansvarig för TA

Som affärsansvarig för TA ansvarar du för TA-affären, där du är en viktig person i vår tillväxtresa. Arbetet innefattar till stor del att propagera våra tjänster och material. Därav kommer du ha daglig kontakt med både interna och externa kunder. I övrigt tillkommer såväl daglig planering, utförande och uppföljning av våra kunders uppdrag inom trafikanordningar. Rollen innebär planering av våra resurser och kontinuerlig kontakt med både interna och externa parter eftersom du ansvarar för affären från start till mål. Arbetet förläggs främst på kontoret och du har en viktig ledande funktion för våra yrkesarbetare och underentreprenörer. Du säkerställer att leveransen innehåller rätt material och ankommer i rätt tid, genom tätt samarbete med kollegor och kund. Däremellan ingår även moment som kalkylarbete och övrig förekommande administration samt fakturering och uppföljning.

Du kommer vara placerad på etableringen i Jönköping, men arbeta med hela TA-affären inom Jönköping med omnejd. Tjänsten är heltid och arbetstiden är förlagd vardagar 7-16. Eftersom en del av våra kunder arbetar obekväma arbetstider, innebär det att du emellanåt kan behöva vara tillgänglig per telefon på kvällar och ibland helger. På Svevia har vi individuell lönesättning.

Vem är du?

Vi söker dig som tidigare har arbetat med trafikanordningar på väg, transportledning alternativt har erfarenhet från entreprenadbranschen med motivation och intresse för att fördjupa dig inom TA. Då vi är måna om att hitta rätt person så är erfarenheten från branschen inte avgörande, expertkunskapen till branschen och framförallt TA lär du dig av våra kompetenta medarbetare. Därför välkomnar vi gärna sökanden som tidigare haft en ledande roll och/eller bakgrund inom sälj som är nyfiken på vår bransch och produktion. Då ingen dag är den andra lik, så krävs det att du klarar av att arbeta efter plötsliga händelser och förändringar i din planering.

Att självständigt lösa problem, ta initiativ och fatta beslut är något du trivs med och du värdesätter tydlig kommunikation samt goda relationer med såväl kollegor som kunder. TA teamet präglas av att ha nöjda kunder, därmed tror vi att du är affärsmässig samt säljande, då du drivs av att ständigt utföra arbetet med hög kvalitet och göra goda affärer.

Som person är du trygg, förtroendeingivande och uppskattar ett varierat arbete med mycket eget ansvar och hög servicenivå. Ditt arbete genomsyras av affärsmässighet och du strävar alltid efter att uppnå uppsatta mål och lönsamhet i dina projekt. B-körkort och datorvana är ett krav för tjänsten.

Vi vill hitta rätt person då det på sikt kan finnas utvecklingsmöjligheter (beroende på om behovet finns av att expandera vår verksamhet ytterligare).

En del av något större

Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.

Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.

Varför Svevia?

Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?

Ansökan och information

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.

Skicka in din ansökan senast den 15 september. Urval görs efter sista ansökningsdatum.

Har du ytterligare frågor om tjänsten? Då är du välkommen att kontakta platschef Thomas Landström på telefonnummer 036-31 21 09 alternativt HR-specialist Victoria Jersenius tfn 036-15 14 27. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Helmbäck
040-28 79 23
Johan Thuresson
070-334 46 74
Pernilla Haapalahti
+46 08 764 23 18
Kajsa Hembäck
040-287923
Leif Erlandsson
0611-442 62, 070-600 71 51
Kajsa Helmbäck
040-28 79 83
Pernilla Haapalahti
+46 8 764 23 18
Christine Gadd
036-15 14 28
Petra Fristedt, HR-avdelningen
08-764 23 14
Petra Fristedt, HR-specialist
08-7642314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svevia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Besöksadress

Svevias huvudkontor Hemvärnsgatan 15
None

Postadress

Box 4018
Stockholm, 17104

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024