Affärsansvarig Industri

Arbetsbeskrivning

YrkesAkademin grundades 1997 och är idag en av Sveriges största leverantörer av lärande för arbetslivet. Vi är verksamma inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola, uppdragsutbildningar samt stöd och matchning. YrkesAkademin består av ca 600 medarbetare runt om i hela Sverige. Ca 10 000 elever och studerande. Vi har verksamhet på 50 orter med huvudkontor i Falun. Idag omsätter vi ca 500 miljoner. Läs mer på ya.se.
Våra kärnvärden handlar om ansvar, samarbete och framtid:
Vi är innovativa och nytänkande. Vi är nyfikna. För oss är framtiden viktig
Våra utbildningar ger alla chansen – eftersom alla kan bidra och göra skillnad.
Vision: Hos oss ska alla lyckas!


YrkesAkademin söker


AFFÄRSANSVARIG
FÖR FÖRETAGSUTBILDNINGAR TILL INDUSTRIN


Vad vi kan erbjuda dig
Rollen som Affärsansvarig tillhör det nystartade affärsområdet Privat och Företagsutbildning inom YrkesAkademin. Vi erbjuder utbildningar anpassade för företagen och deras behov. Med fokus på ny teknik, miljö och hållbarhet drivs vi av en vilja att bidra till samhällets förändringsresa. Tillsammans skapar vi kompetens för en klimatpositiv och hållbar framtid.
Kan du identifiera dig med våra mål, drivs du av att skapa utveckling, lönsamma affärer och mervärde för kund, då är du rätt person för oss.
Vi erbjuder en flexibel roll där du arbetar självständigt under eget ansvar med en frihet att planera och genomföra ditt arbete så att det passar dig i din livssituation och samtidigt uppfyller våra mål. Du har kollegor och tillhör teamet på Privat och Företagsutbildning där atmosfären präglas av ett öppet och lättsamt klimat.
Då vi fortfarande är i ett uppbyggnadsskede av vår avdelning så kommer du få vara med och forma ett framgångsrikt team.
Vår värdegrund:
Respekt. Vi ser våra olikheter som en tillgång och varandra som resurser.
Effektivitet. Vi är nyfikna och målmedvetna när vi arbetar för att nå framgång.
Samarbete. Vi arbetar aktivt tillsammans för att fånga möjligheter.
Ansvar. Vi gör det vi lovar och bidrar till ett hållbart samhälle.

Dina ansvarsområden
Du kommer ansvara för att planera, utveckla och kvalitetssäkra utbildningar i framkant riktade mot industrin efter industrins behov. I rollen ingår försäljning, kundkontakter, produktionsplanering, avtalsefterlevnad och uppföljning ”Nöjd kund”. Nätverkande både externt och internt ingår samt produktutveckling tillsammans med och riktad mot industrin. Området täcker främst kompetensutveckling inom svets, skärande bearbetning, automation och produktutveckling.
I rollen ingår personalansvar för utbildare som exekverar de utbildningar du sålt samt en affärsutvecklare, i dagsläget två personer. I din roll som ledare verkar du genom tydlighet, engagemang och självklart i enlighet med vår värdegrund.
Ditt uppdrag är att skapa lönsamma affärer genom aktiv försäljning och goda kundrelationer. Att säkra leverans och kvalitet i uppdragen samt att fånga initiativ och utvecklingsmöjligheter till att bredda produktutbudet.

Vad vi söker hos dig
Du kan ha en högre utbildning såsom civilingenjör, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom gedigen arbetslivserfarenhet. Du har en god teknisk förståelse och intresse för produktion och industriell tillverkning är en förutsättning. Du behöver med lätthet kunna navigera i nya digitala system och plattformar.
Bland det viktigaste i denna roll är att du har lätt för att skapa förtroendefulla och hållbara relationer samt har ett driv och ett affärsmässigt tänk, viljan att göra affärer.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från sälj med ekonomiskt ansvar, gärna B2B-försäljning inom industrin. Har du arbetat med företagsanpassade utbildningar är det ett plus. Det är önskvärt med ledarerfarenhet, gärna med inslag av att leda på distans, men vi kommer vikta dina ledaregenskaper tyngre.
Personliga egenskaper vi värdesätter i denna roll är prestigelöshet, självständighet och lojalitet. Självklart har du ett stort engagemang för ny teknik och är en säljande personlighet, dvs relationsorienterad och orädd i att knyta nya kontakter samt skapa förtroendefulla relationer. Du besitter ekonomisk grundkompetens då eget resultatansvar ingår i rollen.
Du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i tal och skrift samt har B-körkort.

Anställningen
Tjänsten som Affärsansvarig löper tillsvidare på heltid. Du rapporterar till Affärsområdeschefen för Privat och Företagsutbildning och sitter i dennes ledningsgrupp tillsammans med Affärsansvarig för Transport samt Affärsansvarig för El & energi.
Placeringsort är valfri, du kan utgå från hemmet eller från något av våra drygt 50 kontor i landet. Resor i tjänsten ingår, och du är fri att planera dem på bästa sätt för verksamhet och för dig själv. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.

Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 6 februari.
Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer kring de kompetenser vi ser är viktigast för rollen.
Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.
Anna Hansson, anna@hnpar.com, 070-695 64 63
Martin Ogemar, martin@hnpar.com, 072-237 21 30
För att läsa mer om YrkesAkademin besök gärna deras hemsida: YrkesAkademin
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: YrkesAkademin
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Besöksadress

Box 127
None

Postadress

Box 127
Falun, 79123

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

19 november 2024