OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Storstockholms Lokaltrafik, SL, ansvarar för att ge länets invånare en pålitlig, bekväm och miljöanpassad kollektivtrafik.Vi planerar, upphandlar och marknadsför all kollektivtrafik i Stockholmsregionen.Trafiken handlar vi upp i internationell konkurrens.Vår vision är att stockholmarna ska ha en kollektivtrafik som de kan känna sig stolta över och nöjda med.Kompetenta och engagerade medarbetare är en förutsättning för att vår vision ska bli verklighet. SLs Marknadsenhet ansvarar för att aktivt sälja SL-trafiken genom att förmedla en positiv bild av verksamheten och få resenärerna att uppleva våra tjänster som prisvärda.Enheten ansvarar också för att säkra budgeterade intäkter. Din utmaning I tjänsten som affärsansvarig för ombudsförsäljning och återförsäljare ansvarar du för SLs försäljning via ombud och återförsäljare som syftar till att sälja fler biljetter.I uppdraget ligger att genom samverkan med dessa utveckla och stödja dessa för att skapa lönsamma affärer för SL.Med Verksamhetsplanen som grund utarbetas såväl handlingsplaner, aktiviteter och budget tillsammans med Teamet för ombudsförsäljning och återförsäljare.Som affärsansvarig leder du detta arbete.I arbetsuppgifterna ligger såväl budgetansvar för intäkter som uppföljning och rapportering.Din erfarenhet Relevant eftergymnasial utbildning.Du har arbetat med utvecklingsfrågor inom marknadsområdet och har erfarenhet av koncept- och tjänsteutveckling samt försäljning mot företag eller organisationer.Du är en duktig förhandlare och har erfarenhet av offert- och kontraktsarbete.Vi ser gärna att du har arbetat med marknadskommunikation eller i nära samverkan med en sådan funktion och har god förståelse för dess betydelse.Du har också god kunskap om de ekonomiska aspekterna kopplat till ovanstående arbetsområden.Erfarenheter av ett processorienterat synsätt är ett plus.Du är initiativkraftig och kan agera självständigt.Du är nytänkande, hittar och provar gärna nya lösningar och arbetsmetoder.Du är kundorienterad och har lätt för att skapa och bevara goda relationer.Du är också bra på att motivera andra och delar gärna med dig av din kompetens.Arbetet utförs i nära samarbete med övriga funktioner inom Försäljning, Marknad och andra enheter inom SL.Du kommer att ingå i avdelningen Försäljning inom Marknadsenheten och rapportera till Försäljningschefen. Vi värdesätter att du delar SLs värderingar - Samverkan, Ansvar, Förtroende och Engagemang, vilka ska bidra till en kultur som starkt stöttar våra mål och som bidrar till en positiv anda i det dagliga arbetet.