Affärsansvarig till Schemagi

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga ett företag som revolutionerar möjligheterna att tillvarata resurserna inom vård och omsorg, genom optimerad schemaläggning?

Företagsbeskrivning:

Schemagi erbjuder ett helt nytt sätt att lägga scheman, scheman som är matematiskt modellerade. Vi lyfter schemaläggningen ur verksamheten och ger opartiskt skapade scheman som tillvaratar medarbetarnas individuella önskemål – utan att göra avkall på verksamhetens behov. Forskningen påbörjades 2006 och Schemagi etablerades som bolag 2010 med säte i Linköping. Vi har även ett kontor i Stockholm.

Vi är idag 10 medarbetare och gör nu en rejäl satsning för att ta nästa steg. Vi förstärker både vårt utvecklingsteam och vårt leveransteam och letar nu efter dig som vill vara med och bygga upp vår säljorganisation. Vi letar efter fler medarbetare som brinner för att förändra inom ett område där behoven är verkliga och påverkar oss alla. Vi är idag verksamma inom vård och omsorg-sektorn men kommer på sikt att bredda oss även till andra segment.

Verksamhetens mål:

Vårt mål är att vi med Schemagimetoden sätter en ny standard för hur man schemalägger verksamheter med komplicerad dygnet-runt-bemanning. Genom att lyckas med vår målsättning förbättrar vi situationen för tusentals medarbetare inom vård- och omsorgssektorn samtidigt som vi hjälper enheterna att optimera sina resurser och få mer tid till vårdtagarna. Det närmaste året handlar mycket om att forma våra interna arbetssätt och flöden samt skapa ett Schemagiunikt tjänsterbjudande. För att nå de mål vi satt upp avseende både teknikutveckling och affärsutveckling behöver vi idag förstärka vårt team med ytterligare en medarbetare.

Kort beskrivning av tjänsten:

Tjänsten innefattar hela säljkedjan från att jobba med marknadsanalys, kvalificera kunder, utforma och sälja in våra lösningar. En stor del av jobbet handlar om positionering och varumärkesbyggande och säljarbetet sker både på egen hand men också via ambassadörer och återförsäljare/partners. I princip alla vi pratar om har behovet av denna tjänst vilket innebär att en stor del av säljarbetet handlar om att göra kunderna uppmärksamma på att vi finns och sedan forma träffsäkra upplägg som gör det enkelt för dem att testa oss. Samt att prioritera rätt kunder, som är mogna och rustade för att genomföra det förändringsarbete det innebär att gå över från manuell hantering av sin schemaläggning till att lägga ut jobbet till en extern partner.

Som affärsansvarig kommer att jobba mycket tillsammans med VD, och den affärsansvarige som redan finns på plats, med att bygga kundrelationer. Därutöver kommer du att fungera som en länk mellan de strategiska affärsdiskussionerna och de operativa leveranserna.

Erbjudande:

Vi erbjuder en mycket inspirerande och positiv arbetsmiljö och en möjlighet att förändra arbetssituationen för tusentals medarbetare i vård- och omsorgssektorn. Vi kombinerar det lilla företagets dynamik med akademisk spetskompetens inom optimeringslära. Du erbjuds en unik möjlighet att vara med i ett tidigt skede och forma en Schemagikultur, som leder till att både kunder och nya medarbetare söker upp oss.

Kravprofil:

Vi söker en generalist som har förmågan att förstå kundens behov och hitta rätt kundargument för varje kund. Du måste trivas i en konsultativ roll med stort eget ansvar och ha en förmåga att göra rätt prioriteringar för att komma till avslut. Vi söker dig som brinner för att göra affärer och som har en vana av att diskutera affärsupplägg. Majoriteten av våra kunder finns inom vård- och omsorgssektorn varför det är meriterande med erfarenhet av affärsrelationer inom offentlig sektor. Och vi ser även att du kan ta på dig en del av de operativa momenten i våra kunduppdrag.

Kunskapskrav:

Att vara Affärsansvarig hos oss innebär att vara generalist vilket gör det lämpligt med en tvärvetenskaplig utbildning, på akademisk nivå, eller motsvarande erfarenhet. Du har ett djupt kunnande i vilka mekanismer som styr affären inom vårt marknadssegment och vet hur man kan göra det enkelt för kunden att köpa (via befintliga avtal, tillsammans med partners etc.). Du kanske skaffat dig den efterfrågade erfarenheten genom tidigare roller som säljare, verksamhetsutvecklare, ledare, projektledare mm. Starkt meriterande med kunskaper från vård- och omsorgsverksamhet. Till exempel att du tidigare jobbat inom den sektorn eller på annat sätt skaffat dig kunskap om kulturen på dessa arbetsplatser.

Personliga egenskaper:

God kommunikationsförmåga, både tal och skrift (svenska) eftersom tjänsten innefattar mycket kommunikation, både muntlig och skriftlig, samt dokumentation.

För att trivas med arbetsuppgifterna krävs en god analytisk förmåga och en stor portion affärsmässighet. Vi söker dig som brukar beskrivas som serviceinriktad, handlingskraftig, utvecklingsorienterad och förtroendeingivande. Det är även viktigt att du har lätt för att ta människor, och är bra på att skapa och förvalta relationer. Du får dina kickar av att överträffa kundens förväntningar.

Så här ansöker Du:

Schemagi samarbetar med Paragera i denna rekrytering och ansökan sker därför via Parageras hemsida, www.paragera.se/ledigajobb.

Sista ansökningsdag är 9/12, men vi arbetar med löpande rekrytering så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För mer information kontakta Jenny Petersson, 073-324 43 63.

Vi ser fram mot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Sundh
013-4704041
Mikael Carlberg
070-5900830
Jenny Petersson

Henrik Valeskog
013-470 40 44
Åsa Callenfors

Thomas Engström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Paragera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 18 november 2013

Besöksadress

Tanneforsgatan 3 58224 Linköping
None

Postadress

Tanneforsgatan 3
Linköping, 58224

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024