Affärschef sökes till Mekonomens butik i Ludvika

Arbetsbeskrivning

Vi vill anställa fantastiska personer vars passion och affärsmannamässiga driv bidrar till vår framgång! Just nu söker vi en person som är intresserad en av våra nyckelroller som Affärschef i butiken i Ludvika. Vi söker dig som drivs av att utveckla relationer för att skapa nya affärer och du sätter alltid kunden i främsta fokus. Du är hjärtat i organisationen, arbetar i den dagliga driften och drivs av att utveckla dig själv och dina närmsta medarbetare tillsammans som ett lag för att nå framgång med stöd av Regionschef, Försäljningschef samt flera centrala stödfunktioner.

Som Affärschef har du det huvudsakliga ansvaret för att utveckla den lokala affären på orten samt medverka och optimera den totala affären. Du har ett helhetsansvar för butiken och rapporterar till Regionschef.

Rollens ansvarsområden

- Budget och resultatansvar för butiken
- Personalansvar för butiksmedarbetare
- Vårda befintliga och skapa nya kundrelationer
- Utveckla och genomföra lokala marknadsaktiviteter.
- Kvalité, miljö- och arbetsmiljöansvar för butiken
- Skapa handlingsplaner utifrån uppsatta centrala och lokala mål och genomföra kopplade aktiviteter
- Effektivisera butikernas varuflöde till regionens verkstäder

På Mekonomen är kunden vårt absolut största fokus. Allt vi gör och allt vi skapar inom Mekonomen är skapat med kunden i åtanke. Vad söker kunden och hur kan vi på Mekonomen leverera det samt skapa mervärde.

Vad kan vi erbjuda dig?
Du får vara med på en spännande resa där det är stort fokus på att skapa lönsam tillväxt! Rollen innebär stor frihet under ansvar, där du har möjligheter att påverka och fatta egna beslut.
En av de viktigaste faktorerna för att du ska lyckas i rollen som Affärschef är ett tydligt resultatorienterat och entusiasmerande ledarskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av B2B försäljning och försäljning gentemot konsumentkunder, med fördel inom fordonsbranschen eller motsvarande. Du bör också ha god förståelse för butiksdrift. Att du har goda kunskaper kring ekonomisk uppföljning och budgetarbete ser vi som en självklarhet.

Som person är du initiativrik, handlingskraftig och har sinne för ordning och reda. Du förstår värdet av att utveckla medarbetare och hur man skapar lönsamma affärer. Vi ser för övrigt att du har kunskap om eller ett intresse för bilar.
Lokalkännedom om marknaden och hemvist i närområdet premieras!

Nödvändiga kvalifikationer:

- B körkort
- Kommunikativ, lyhörd och affärsmässig
- God datorvana
- Kunskap inom Office-paketet

ÖVRIGT
Omfattning: Heltid 100%
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Ludvika

Visste du att?
Vi har ett resultat i vår senaste medarbetarundersökning som är 4.5 av 5 på området Mångfald och inkludering, något vi är mycket stolta över!

Låter detta intressant är du varmt välkommen in med din ansökan. Ansökningar kommer att hanteras löpande varvid eventuell anställning kan komma att ske innan annonstiden har gått ut.

Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighets- och färdighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till teste rna skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testerna så snart du kan.

Välkommen in med din ansökan!

Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

Personuppgiftshantering
Mekonomen Detaljist AB org.nr. 556157-7288, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter:
https://www.mekonomen.se/media/villkor_policy/Integritetspolicy%20rekrytering.pdf

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mekonomen Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2023
  • Ansök senast: 31 juli 2023

Besöksadress

Stockholmsvägen 37
None

Postadress

Stockholmsvägen 37
Upplands Väsby, 19452

Liknande jobb


Butikschef Uddevalla

21 november 2024

Butikschef Upplands Bro

21 november 2024