Affärscontroller

Affärscontroller

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

I 75 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att förvalta, bygga nytt, bygga till och bygga om. Med drygt 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 75 år till. Minst. Vi söker affärscontroller Som affärscontroller tillhör du den administrativa enheten vilken har som huvuduppgift att vara ett internt stöd till organisationen. Du rapporterar till chefen för den administrativa enheten och ingår i ett professionellt team bestående av 9 personer.

Dina arbetsuppgifter


- Affärscontrollern ansvarar för att stödja företagets verksamhets- och affärsbehov med effektiva processer och verktyg inom ekonomiområdet.
- Ansvarar för upprättandet av budget och prognos, inkluderande planering, genomförande, uppföljning och sammanställning av data till rapporter.
- Är ett stöd för organisationen i ekonomifrågor och i budget och prognosarbete.
- Ansvarar för att tillsammans med ekonomicontrollern planera och leda det operativa arbetet vid de månatliga uppföljningarna, tertial, koncernredovisning och bokslut.
- Ansvarar för att ta fram analyser till stöd för affärsverksamheten.
- Driver och deltar i utvecklingen av ekonomifunktionens processer och rutiner samt säkerställer en god intern kontroll med IT som stöd.

Din bakgrund Du har en högskoleutbildning inom ekonomi, revision, redovisning eller motsvarande erfarenhet. Du har god erfarenhet av budget, prognosarbete och bokslut. Du har arbetat med ekonomi- och verksamhetsuppföljning, analys och rapportering. Vi ser att du har minst tre års erfarenhet från en liknande befattning. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsförvaltande bolag.
Din profilDu gillar att initiera och driva utvecklings- och förändringsprocesser. Det innebär även att du har en god förmåga att se förbättringsmöjligheter. Din samarbetsförmåga är god genom att du upplevs som tillgänglig och kan anpassa dig efter organisationens behov. Du har förmåga att förstå verksamheten men även få verksamheten att förstå ekonomi. Din kommunikation är tydlig, enkel och effektiv. Du driver och planerar ditt egna arbete självständigt.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.

Denna process är ett samarbete mellan Unik Resurs och Nyköpingshem.

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig Search- och rekryteringskonsult;

Karolin Loström och nås på 0721479236 eller på karolin.lostrom@unikresurs.se.

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2024
  • Ansök senast: 4 juni 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024