OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Delta Consulting har nu fått äran att hjälpa vår kund i Stockholm, med ett 8 månaders konsultuppdrag för att täcka upp under en föräldraledighet.
Startdatum: 10 juni
Vår kund
Vår kund är verksamma inom fastighetsbranschen och har sedan 50-talet försett Sverige med bostäder av kvalitet. Du kommer ansluta till ett friskt och välskött företag som värdesätter mjuka värden, god stämning och gemenskap.
Din profil
Vi söker dig som tidigare arbetat som affärscontroller eller har liknande erfarenhet inom fastighetsbranschen. Rollen ställer höga krav på proaktivt- och analytiskt arbete, därför behöver du vara trygg i rollen som affärscontroller och snabbt kunna skapa dig ett helhetsperspektiv över affären.
Du kommer löpande stötta verksamhetens chefer genom att rapportera och förklara uppföljnings- och analysarbete, därför är det av vikt att du är du kommunikativ och pedagogiskt lagd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Controllerstöd till verksamhetens chefer
- Budget- och prognosarbete
- Löpande analyser och följa upp mätetal och utfall
- Utfallsrapportering: Ta fram månadsrapporter, ekonomiska nyckeltal m.m.
- Hjälpa till utveckling av beslutsstöd
- Diverse Adhoc-analyser
Skallkrav:
- 3 års arbete av affärscontrolling hos fastighetsförvaltande bolag
- Erfarenhet av budget, prognos och utfallsrapportering
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete med målstyrning och mätetal
- Deltagit i utvecklingsarbete av verktyg för beslutsstöd
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson