Affärscontroller till Quick Office

Arbetsbeskrivning

Quick Office är sedan 25 år en ledande leverantör av Kontorshotell i Stockholm. I dagsläget befinner vi oss i en branschglidning där Quick Office nu tar klivet vidare som skapare av nästa generation av arbetsmiljöer; en mix av flexibla kontorslösningar, hospitality och teknologibaserade arbetsplatser. Quick Office står inför en bredare Sverigeetablering och en mycket intressant tillväxtresa.

Vi söker nu en Affärscontroller som kommer att ha en central roll i vår vidare expansion.

Din profil
För att axla rollen som Affärscontroller ser vi att du är strukturerad och en problemlösare av rang. Du sätter laget framför jaget och tycker om att jobba i en organisation som växer. Det är viktigt att du kan prioritera och har koll på vad du bör lägga mest tid och energi på. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt samt om du har erfarenhet av att arbeta i Fortnox. Du räds inte för nya utmaningar utan ser det som en möjlighet att utvecklas och växa. Du är hungrig efter framgång och ser inga hinder. Du är även stresstålig och prestigelös och är van att arbeta med varierande arbetsuppgifter.

Du har relevant akademisk utbildning och har minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande roller. Kanske har du i dag en ledande befattning på en ekonomiavdelning och är redo för nästa steg? Meriterande är tidigare erfarenhet från snabbfotade bolag och relevanta roller inom ekonomi, gärna från liknande verksamhet.

Om tjänsten
Vi outsourcar vårt dagliga ekonomiarbete, där vår Affärscontroller är kontaktperson och är den som följer upp och ställer krav på leveransen. Du är en stöttepelare i vårt ekonomiarbete och en partner och bollplank till vår nytillträdda VD. Du ingår i ledningsgruppen och kommer adjungeras till styrelsemöten.

Generella arbetsuppgifter:

• Helhetsansvar för bolagets ekonomiska arbete.
• Delaktig i den övergripande strategin kring bolagets utveckling
• Självständigt initiera och utföra ekonomiska analyser och rapporter
• Månads- och årsbokslut med rapportering till VD
• Löpande hålla likviditet- och årsprognos uppdaterad
• Ansvar för koncernkonsolidering
• Kravställa mot bolagets ekonomibyrå samt granska rapporter från byrån
• Utveckla och förbättra ekonomiska rutiner.
• Point of contact med juridiska ombud
• Avtals- och försäkringsfrågor
• Projektledning

Vad vi erbjuder dig
Vi är en liten organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Du får vara med om en spännande resa framöver och utveckla hela vår organisation vidare mot målet att dubblera omsättningen på ett par år. Vi är otroligt stolta över våra kontor och vi bryr oss genuint om våra medarbetare och medlemmar. En möjlighet att arbeta självständigt och flexibelt.

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Pointpeople Rekrytering & Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta Helena Larson, 070-753 33 10

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Larson

Tina Tropp Jerresand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pointpeople
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2022
  • Ansök senast: 17 september 2022

Besöksadress

Grev Turegatan 20
None

Postadress

Grev Turegatan 20
Stockholm, 11446

Liknande jobb


21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024