Affärscontroller till Sysav

Affärscontroller till Sysav

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Marknadsavdelningen på Sysav befinner sig i en spännande utvecklingsfas och som ett led i detta söker vi nu en affärsorienterad controller som brinner för struktur, siffor och vill vara med och utveckla våra affärer. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka, utvecklas och vara drivande inom dina ansvarsområden. Låter detta som ett spännande steg för dig?

På Sysav blir du en del av ett företag där visionen är en viktig ledstjärna: ”Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer”. Du kommer att tillhöra marknadsavdelningen som är Sysavs länk till kunden och vi arbetar för att säkerställa att Sysav har rätt kompetens och erbjudande på en konkurrensutsatt såväl lokal som global marknad, med skarpa lagkrav och globala miljömål.

Ditt team
Välkommen till ett team med positiva och engagerade medarbetare! Marknadsavdelningen ansvarar för kundtjänst, försäljning och affärsutveckling. I rollen som marknadscontroller har du det holistiska greppet kring affärernas lönsamhet och kommer att ha många kontaktytor både inom avdelningen och inom hela Sysav. Du rapporterar till marknadschefen.

I rollen som marknadscontroller kommer du framför allt att:
- Stötta marknadsavdelningen med att ta fram finansiella beslutsunderlag kopplade till våra pågående affärer och utvecklingsprojekt
- Förbättra rapportstöd till affärsutvecklare och säljare
- Ta fram underlag till verksamhetsrapport
- Vara en nyckelroll för att kunna driva verksamhetsutvecklingsprojekt i flöden internt inom marknadsavdelningen, men även mot andra avdelningar inom Sysav
- Vara delaktig i målstyrning genom att ta fram KPI:er och följa upp på dem
- Vara processägare och utveckla strukturen kring vårt artikelregister
- Koordinera och säkerställa prisjusteringar i D365 på artikelnivå
- Samarbeta med business controller på Sysavs ekonomiavdelning exempelvis kring bokslut och prognoser.

Det här är en nyckelroll för att vi ska kunna fortsätta att driva frågor / samarbeten i våra flöden internt inom avdelningen men även ut mot andra avdelningar på Sysav. Du blir en nyckelperson i arbetet med att säkerställa vår utveckling och fortsätta vara ett ledande företag inom modern avfallshantering.

Fler anledningar till att arbeta på Sysav
Här får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras, samt goda förutsättningar att må så bra som möjligt. Du får även en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal där du förutom förmånliga erbjudanden hittar såväl friskvårdbidrag som gratis pensionsrådgivning.


Personprofil
Du är affärsmässig, analytisk, lyhörd och har lätt för att förklara siffror i sitt sammanhang. Arbetet kväver att du är bra på att planera och organisera ditt arbete och att du känner dig bekväm med att driva dina projekt/arbetsuppgifter framåt på ett tydligt och resultatorienterat sätt. För att trivas i rollen är det viktigt att du har en god förmåga att sätta dig in i och förstå våra affärer och produkter. Du är trygg i din roll och gillar att både samarbeta och utmana våra affärsutvecklare i arbetet att utveckla lönsamheten i befintliga och nya affärer.
Viktiga erfarenheter

- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av liknande arbete, exempelvis i en roll som business controller
(men du behöver inte komma från samma bransch)
- Vana av Hypergene, Qlik, D365 (eller annat affärssystem) är meriterande


Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider, flextid
Plats: Malmö

PerformIQ är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Sysav tar hand om avfall från hushåll och industrier och återvinner det, så långt det går, till en resurs som går att använda igen. Vi verkar för ett samhälle med cirkulära flöden, hållbar produktion och konsumtion, där onödigt avfall inte uppstår. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 11 maj 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024