Affärsdriven Business Development Manager till Admincontrol

Affärsdriven Business Development Manager till Admincontrol

Arbetsbeskrivning

Sedan hösten 2017 är Admincontrol en del av Visma-koncernen, men drivs som ett eget bolag med bibehållen entreprenörskänsla. Som ett steg i vår framtida expansion söker vi nu ytterligare en person till det dedikerade och framgångsrika team som säljer virtuella datarum i Sverige. Det här är en unik möjlighet till ovärderligt nätverksbyggande inom svenskt näringsliv med välkända bolag och advokatbyråer som kundsegment samt förmånen att erbjuda en produkt som är starkt efterfrågad av målgruppen. Under din tid hos oss kommer din karriär att accelerera och vi erbjuder dig ett enormt kunskapslyft inom vår bransch och näringslivet i stort. Sverigekontorets budget har överträffats för 2019 och för 2020 har budgeten nu ökat. Idag omsätter Admincontrol totalt 200 mNOK.

Framgångsteamet Admincontrol Sverige - en del av Visma!

Rebecka Soma ansvarig för VDR i Sverige, om att arbeta på Admincontrol:
I den här rollen får du vara med på en unik resa i en professionell och inspirerande miljö med förmånen att driva och styra din egen vardag. Du arbetar tillsammans med härliga och kompetenta kollegor i våra fina helt nya lokaler belägna i centrala Stockholm och riktar dig mot ett unikt segment av kunder. Dessutom är det ett fantastiskt bra läge att komma in på Admincontrol under ett år då mycket kommer att hända!”

Om produkten
Virtuella Datarum (VDR) används för att dela känslig information i affärskritiska processer med många olika parter involverade, där enkelhet, säkerhet och kontroll är mycket viktigt. Läs mer här. (https://admincontrol.com/sv/datarum/)

Om rollen

- Relationsförsäljning med egen budget och egna säljmål
- Ansvar för hela processen från att kontakta kunder, boka in möten och genomföra kundbesök
- De första tre månaderna är det mycket fokus på att bygga din grund hos oss genom att ringa och boka egna möten
- Prospektering - aktivt hitta och bearbeta nya potentiella kontakter
- Hålla presentationer av produkten samt genomföra grupputbildningar och workshops
- Boka lunchmöten, delta på mässor och närvara på event samt andra aktiviteter för att bygga upp ditt långsiktiga nätverk


Det här är en roll där du ges mycket ansvar och det är viktigt att du motiveras av höga krav och är inställd på att utvecklas och arbeta dedikerat. Vi värdesätter att bygga långsiktiga kundrelationer och du bör förstå värdet av god service. Din målgrupp är advokatbyråer, Corporate Finance/ Investment Banking, M&A avdelningar, fastighetsbolag samt andra bolag som vill dela konfidentiell information med externa parter. Primärt kommer ditt arbete att utföras i Stockholm men resor i övriga Sverige förekommer. Blir du aktuell för tjänsten kommer du få en gedigen introduktion till rollen som startar med en utbildning på vårt huvudkontor i Oslo.

Passande profil

- Drivs av att arbeta med relationsbyggande försäljning för att skapa affärsmöjligheter
- Har en akademisk examen inom exempelvis ekonomi, finans, marknadsföring eller juridik
- Tidigare arbetslivserfarenheter som inkluderat kundkontakt och service
- Du är orädd, ihärdig, kreativ och bryter barriärer samtidigt som du har en stor portion av ödmjukhet - du vågar ta för dig och är inte rädd att lyfta lur dagligen för att ta dig dit du vill
- Vana av att planera och genomföra presentationer samt duktig på att utrycka dig i både tal och skrift och gör så flytande på både svenska och engelska


För oss är rätt inställning och personlighet avgörande. Egenskaper som premieras är en förtroendeingivande personlighet, initiativtagande och att du vågar ställa frågor. Vi söker en kollega som vill utvecklas och lära sig, någon som inte är rädd för att möta seniora beslutsfattare och som är socialt anpassningsbar och kan föra sig i olika miljöer. Vi tror att du har ett inre driv, är ansvarstagande gentemot kund, prestigelös och förstår värdet av merservice - att vilja göra ”det lilla extra” kommer naturligt. Vi söker en kollega som är proaktiv, självgående, driven samt strukturerad och disciplinerad - duktig på att följa upp.

För rätt person kan Admincontrol erbjuda attraktiva anställningsvillkor i form av lön och provision. Du kommer få chans att bygga ett nätverk inom svenskt näringsliv samt erbjuda en attraktiv produkt som det satsas stort på. Från maj 2020 flyttar vi in i nya härliga lokaler på 175 m2 mitt i centrala Stockholm. Detta är en unik chans att komma in i ett företag som befinner sig i en stark tillväxtfas och har en god ställning på marknaden där du kan påverka din egen framgång. Du blir en del av ett entreprenörsdrivet team med kompetenta och motiverade kollegor. Vi lovar dig din roligaste och mest utvecklande tid i karriären! Start efter överenskommelse.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Admincontrol med Ivy Talents. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Julia Ronge på 070-759 76 66 alt. mejla till julia@ivytalents.se. Ha gärna i åtanke att vi kommer att selektera ansökningar och hålla intervjuer löpande, visa därför gärna ditt intresse för tjänsten redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2020
  • Ansök senast: 11 juli 2020

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024