OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du verka i en dynamisk och framåtblickande verksamhet? Har du tidigare erfarenhet som CFO/ekonomichef och vill nu ta nästa steg i karriären i ett börsnoterat bolag? På uppdrag av Kebni söker AxÖ Consulting en CFO som vill vara med på Kebnis fortsatta tillväxtresa.
Låter det som din nästa utmaning? Vänta inte med din ansökan!
Om Kebni
Kebni har en bred historia och erfarenhet av maritima och landbaserade satellitantennlösningar samt avancerade Intertial Sensing (tröghetsavkänningslösningar). Bolaget, med kontor i Stockholmoch Karlskoga, är en ledande leverantör av tillförlitlig teknologi, produkter och lösningar för satellitkommunikation, säkerhet, positionering och stabilisering. Kebni servar produkter och lösningar till statliga, militära och kommersiella kunder globalt. För mer information, besök www.kebni.com
Kebni – Bringing stability to a world in motion
Bolagets aktie (KEBNI B) handlas på Nasdaq First North Growth Market
Kebni har idag 18 anställda i Sverige vilket gör att de erbjuder möjligheten att arbeta i en familjär miljö med det lilla företagets korta beslutsvägar, men med de komplexa frågor som ett börsnoterat företag står inför. Bolaget befinner sig i ett expansivt skede av fortsatt tillväxt såväl organiskt som via förvärv. Förutom i Stockholm och Karlskoga har bolaget verksamhet i Kalix.
Arbetsbeskrivning och ansvarsområden
Vi söker en affärsinriktad och operativ CFO för en bred roll där du har det övergripande ansvaret för bolagets ekonomi, budget- och prognosprocess, uppföljning och analys för att stötta och driva verksamheten framåt. Vidare ansvarar du för att kvartalsrapportering sker i enlighet med aktuella regelverk. Du deltar på styrelsemöten samt bidrar i ledningsgruppens arbete och initierar och formulerar årsplan och budget för ledningsgruppen och för styrelsen. Som CFO har du det yttersta ansvaret när det gäller att utveckla såväl som implementera nya processer, rutiner och system kopplat till ditt område. I ekonomifunktionen arbetar redovisningsansvarig med ansvar för hela redovisningen och ekonomiassistent vilka du har ett tätt samarbete med.
Du har en vilja att bidra i såväl den dagliga affären som vid möjliga förvärv. Som CFO i ett börsnoterat bolag kan möjliga arbetsuppgifter innefatta att hantera kreditvärderingar och arbete med framtida emissioner. I din roll kommer du att vara ett strategisk och operativt bollplank till VD och du ansvarar för att Kebni efterlever finansiella lagar och regler samt säkerställer att företagets ekonomiska mål och vision tydliggörs internt.
I den här tjänsten kan du utgå från Karlskoga eller Kista.
Din profil
Vi söker dig som har en civilekonomutbildning eller annan akademisk utbildning som bedöms likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i liknande roller, som CFO eller ekonomichef, i producerande verksamhet. Antingen har du erfarenhet av att arbeta i ett börsnoterat bolag eller så har du en hög ambitionsnivå och vill nu ta nästa kliv. Oavsett har du god erfarenhet från att utveckla processer för uppföljning, analys, KPIer med mera, samt är van att göra analyser och presentera dessa. Flytande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.
Dina personliga egenskaper
Du är en duktig kommunikatör som är van att presentera information för styrelser såväl som att hålla dagliga möten – du förstår därmed vikten av att anpassa budskapet efter mottagaren och syftet. Som person är du lugn, trygg i din yrkesroll och är handlingskraftig. Du tycker det är viktigt med struktur, något du skapar både i ditt eget arbete och för dina medarbetare. Ditt ledarskap är coachande och du involverar och stöttar din omgivning vid eventuella utmaningar. Självklart bidrar du med en positiv inställning och ett prestigelöst förhållningssätt till ditt arbete.
Information och ansökan
Sista ansökningsdag för tjänsten är den 6 juni 2022. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi svarar gärna på frågor från dig. Ring eller mejla rekryteringskonsult Olle Öijen på mejl: olle.oijen@axoconsulting.se, eller telefon: 079-337 33 17. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.