OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
m-clean papertech AB är en komplett underleverantör av rengöringsutrustning till svensk och internationell pappersindustri.Företaget, med huvudkontor i Huskvarna, bedriver produktion och utveckling under samma tak.Både produktion och utveckling bygger på mycket kundunika och kompletta lösningar, allt efter kundens behov.m-clean papertech arbetar med egna patenterade produkter.Företaget, som är stabilt och expansionskraftigt, kännetecknas av en platt organisation där man får ta för sig och vara delaktig.m-clean papertech har idag 15 anställda men expanderar kraftigt och behöver förstärka med ytterligare medarbetare.Omsättning 70 miljoner.Verksamheten på m-clean papertech AB präglas av ett antal kundspecifika lösningar vilket sammantaget med satsningar på nya kund- och leverantörslösningar ställer större krav på kalkylsystem samt kvalificerad intern redovisning. Som vår controller utvecklar du arbetssätt och koncept för hantering av redovisning.Du bygger upp kalkyler som effektiviserar processer och ledtider.I samband med detta ansvarar du för budgetering och uppföljning av kostnader inom produktionen: I arbetet ingår -Organisera och driva budget- och prognosprocessen -Bokslutsarbete -Följa upp och analysera företagets intäkts- och kostnadsutveckling -Utveckla och distribuera nödvändiga ekonomiska rapporter och uppföljningsrutiner -Göra lönsamhetskalkyleringar -Vara föredragande vid avlämnande av månadsrapporter -Aktivt delta i affärsplaneringsarbetet -Kontakt med banker och myndigheter I den här rollen rapporterar du direkt till företagets vd, styrelse och revisor och du blir både den som tar fram förkalkyler och presenterar ekonomiska resultat.Till din hjälp har du en ekonomiassistent.Som person bör du vara en utpräglad lagspelare och god kravställare.Du är starkt kvalitetsorienterad och har mycket goda organisatoriska egenskaper, du tycker det är roligt att fördjupa dig i ekonomiska detaljer för att hitta vägar att optimera avkastningen.Samtidigt är du inte rädd för att kliva in och styra upp verksamheten vid oklarheter och förtydligande, du är kommunikativ, rak och handlingskraftig när det behövs.Vi vill att du har akademisk examen i ekonomi eller motsvarande, gärna med inriktning controller, 5-6 års erfarenhet som affärsekonom eller motsvarande.Du behärskar engelska väl både i tal och skrift och har därtill ett stort intresse för inköp och logistik inom processindustrin. Jobbet passar dig som trivs i det lilla företaget med nära och öppet samarbetsklimat och där det finns stora möjligheter att utvecklas med tjänsten och inom företaget.Gå in och sök tjänsten på www.proffice.se.