OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du ser dig själv som en riktig "people person" med ett skarpt affärssinne som snart skulle behöva en ny utmaning har du nu chansen att växla upp ordentligt!
Förmodligen älskar du att arbeta med kombinationen människor och affärer. Du trivs som bäst när du får utveckla dina medarbetare och tillsammans med dem arbeta mot högt satta mål som ni gärna överträffar.
Cresnia som är ett framgångsrikt bolag inom Tenant Representation/Hyresgästrådgivning söker nu en Chief Operating Officer (CoO). Här kommer din vardag präglas av innovation och kommunikation. Du arbetar med Cresnias erbjudande i kombination med coachande av personal med målet att Cresnias och även deras kunders arbetsplats ska vara "the place to be".
Om rollen:
Detta är en ny roll, där du kommer fylla en mycket viktig funktion i Cresnias fortsatta tillväxtresa. Därför söks nu en driven och affärsfokuserad COO (Chief Operating Officer) som vill utveckla, driva och expandera Cresnias konsultverksamhet inom Tenant Representation.
Som COO kommer du ha ett kombinerat sälj- och utvecklingsansvar i form av konsultativ rådgivande försäljning till nya och befintliga kunder i kombination med löpande utveckling och anpassning av Cresnias erbjudande mot dess kunder.
I denna roll har du personalansvar med allt vad det innebär – du utvecklar, entusiasmerar, och inspirerar du ditt team. Du är den drivande faktorn till en god sammanhållning på arbetsplatsen och driver såväl företagskvällar som håller i utvecklingssamtal.
Då det här är en ny roll, finns ingen helt klar arbetsbeskrivning. Samtidigt kommer rollen att utvecklas och vi ser gärna att du är beredd och har drivet att om några år ta emot stafettpinnen från nuvarande VD. För att kunna göra det behöver du vara nytänkande, extremt driven, systematisk, strategisk och tillsammans med detta en riktig "doer". Du får saker att hända, på såväl kort som lång sikt.
Vem är du?
För att trivas i rollen som COO har du ett starkt driv och känner dig trygg med att fatta beslut, både när du hinner tänka igenom och under tidspress. I denna roll kommer du ha ett helikopterperspektiv, vilket ställer stora krav på din förmåga att förverkliga visioner och strategier. Du känner även ett ägandeskap i ditt arbete och som person är du en "doer" som får saker att hända!
Vi tror att du är en och karismatisk person som entusiasmerar så väl VD som personal och kunder. Du har erfarenhet av tjänsteförsäljning inom B2B och vi ser helst att du har haft team- eller personalansvar för ett litet team tidigare.
Som person är du duktig på att prioritera och besitter en förmåga att hitta kreativa lösningar i olika situationer. Vi ser gärna att du tänker lite annorlunda – de idéer som kommer från dig är definitionen av nytänkande!
Du har lika lätt för att identifiera problem som möjligheter och lösningar. Du kommer att arbeta nära VD och ägare men du förväntas vara oljan i maskineriet och den som driver personal och företag framåt.
Utöver detta är det önskvärt att du är/har:
• Erfarenhet av relationsbyggande försäljning
• Du har allra helst någon form av eftergymnasial utbildning
• Du trivs med att leda och utveckla människor, gärna erfarenhet
• Du älskar högt uppsatta mål, och ännu mer att överträffa dem
• Du har oerhört lätt för samarbete med olika människor
• Du gillar att ta egna initiativ och din analytiska förmåga får dig konstant att se möjligheter
• Du har ett starkt affärssinne och där andra ser resultat och siffror kopplar du det till handling och aktivitet samt förstår samband
• Du gillar att arbeta strukturerat och metodiskt för att följa upp uppsatta mål och beslut
Kontaktpersoner på detta företaget
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37